Gå til innhold

Problem med temperatur i bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

varmeanlegg i bil må være på når du skal lufte. Det er ett "must" for å få gjennomstrømningen god.

Når bilen er gjennomkald, f.eks stått over natten. Så tar du tak i viten og snurrer den rundt. Da går den meget lett .Kjør deg en tur, god å driftsvarm bil. Stopp bilen, ta tak i viften å snurr den. Om alt er normalt, så skal den være betraktelig seigere. Ikke snurre så lett som ved gjennomkald, med andre ord. Din vifte tror jeg ikke endrer karakteristikk tilstrekkelig.

Viskosekobling www5000 Varen haves også i brugt. NOK 569,00 / NOK 711,251 <--- Koed. Kvalitet til lav pris.

Skrevet

Tusen takk folken, kjøpte meg 32 mm, skift nøkkel i dag. Og har en hammer liggende fra før av :) Så på mandagen tenkte jeg meg å ta meg en tur til huggeriet, og skru av denne delen på en annen bil. Hva mener dere om det? Kvalitets messig og lignende. :D

Skrevet

Tror ikke brukt er mye å satse på av viskose kobling. Du får nok mange brukte til prisen av en ny, men koed hadde jo en fin pris. (husk at det tar litt leveringstid fra koed, pga lager i danmark).

Viskosekoblinga er en slitedel..

Slitedeler er greit å kjøpe nytt :)

Skrevet

ja, det er ventetiden jeg ikke liker ved koed. Må få dette reparert på mandag, men får denne visekoplingen for maks 200 kroner fra huggern, så det er jo greit å gjøre et forsøk eller? :?

Men tenker samtidig å kjøpe en ny vifte. Siden min mangler 3 fjær.

Skrevet

Men tenker samtidig å kjøpe en ny vifte. Siden min mangler 3 fjær.

Mangler du 3 vifteblad kan det være årsaken også, etter det jeg har lest så går ikke bilen din varm mens du kjører, men når det går sent eller når køen stopper, jeg hadde prøvd å skifte vifteblad først!

Skrevet

Ja, men bestemmer disse fjærene farten på vifta? Hva er jobben til visekosekoplingen? Siden igår så startet jeg motoren og jeg klarte å stoppe vifta med fingrene mine. Skal dette være normalt? :?

Og er det noe her som kjenner til dette problemet: Motoren reagerer ikke på gasspedalen. Noen ganger sånn plutselig, så presser jeg gass pedalen langt inn, men bilen reagerer ikke og turtallet faller. Så plutselig trekker den. Og plutselig er problemet borte. Jeg tror det er luftmengdemåleren som har tatt kvelden. Men kan dette også skyldes to år gammel luftfilter? :)

• 1 month later...
Skrevet

Stemmer det, fant ut hva problemet var. Men luftet motoren og blandet ordentlig kjøleveske. Ble litt bedre, og prøver å unngå å kjøre i rush trafikk.

Skrevet
Ja, men bestemmer disse fjærene farten på vifta? Hva er jobben til visekosekoplingen? Siden igår så startet jeg motoren og jeg klarte å stoppe vifta med fingrene mine. Skal dette være normalt? :?

Og er det noe her som kjenner til dette problemet: Motoren reagerer ikke på gasspedalen. Noen ganger sånn plutselig, så presser jeg gass pedalen langt inn, men bilen reagerer ikke og turtallet faller. Så plutselig trekker den. Og plutselig er problemet borte. Jeg tror det er luftmengdemåleren som har tatt kvelden. Men kan dette også skyldes to år gammel luftfilter? :)

Ved skifting av gammelt luftfilter lønner det seg å rense luftmengdemåleren,ta den ut og rens føleren med sprit eller helst startspray,bruk en hel sprayflaske så er du sikker på at den blir ren,viskosekoplingen styres av motortemp,på kald motor skal du klare å stoppe vifta med fingrene ja.Blir motor for varm skal vifta gå for fullt,stor mulighet for motorhavari hvis den svikter i en kø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...