Rannem Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Her har du delen din til en brøkdel av prisen GS tilbyr: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/11-52-1- ... ccessories Med dagens kurs er dette 216,5 NOK. Sikkert dårligere kvalitet, men du kan kjøpe mange slike før du kommer opp i prisen til GS. Lykke til!
Fliid Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 varmeanlegg i bil må være på når du skal lufte. Det er ett "must" for å få gjennomstrømningen god. Når bilen er gjennomkald, f.eks stått over natten. Så tar du tak i viten og snurrer den rundt. Da går den meget lett .Kjør deg en tur, god å driftsvarm bil. Stopp bilen, ta tak i viften å snurr den. Om alt er normalt, så skal den være betraktelig seigere. Ikke snurre så lett som ved gjennomkald, med andre ord. Din vifte tror jeg ikke endrer karakteristikk tilstrekkelig. Viskosekobling www5000 Varen haves også i brugt. NOK 569,00 / NOK 711,251 <--- Koed. Kvalitet til lav pris.
sufii Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 Tusen takk folken, kjøpte meg 32 mm, skift nøkkel i dag. Og har en hammer liggende fra før av Så på mandagen tenkte jeg meg å ta meg en tur til huggeriet, og skru av denne delen på en annen bil. Hva mener dere om det? Kvalitets messig og lignende.
AlXz Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Tror ikke brukt er mye å satse på av viskose kobling. Du får nok mange brukte til prisen av en ny, men koed hadde jo en fin pris. (husk at det tar litt leveringstid fra koed, pga lager i danmark). Viskosekoblinga er en slitedel.. Slitedeler er greit å kjøpe nytt
sufii Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 ja, det er ventetiden jeg ikke liker ved koed. Må få dette reparert på mandag, men får denne visekoplingen for maks 200 kroner fra huggern, så det er jo greit å gjøre et forsøk eller? Men tenker samtidig å kjøpe en ny vifte. Siden min mangler 3 fjær.
stiva Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Men tenker samtidig å kjøpe en ny vifte. Siden min mangler 3 fjær. Mangler du 3 vifteblad kan det være årsaken også, etter det jeg har lest så går ikke bilen din varm mens du kjører, men når det går sent eller når køen stopper, jeg hadde prøvd å skifte vifteblad først!
sufii Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Ja, men bestemmer disse fjærene farten på vifta? Hva er jobben til visekosekoplingen? Siden igår så startet jeg motoren og jeg klarte å stoppe vifta med fingrene mine. Skal dette være normalt? Og er det noe her som kjenner til dette problemet: Motoren reagerer ikke på gasspedalen. Noen ganger sånn plutselig, så presser jeg gass pedalen langt inn, men bilen reagerer ikke og turtallet faller. Så plutselig trekker den. Og plutselig er problemet borte. Jeg tror det er luftmengdemåleren som har tatt kvelden. Men kan dette også skyldes to år gammel luftfilter?
bruno91 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 det kan være vifteclutchen på kjølevifta bilen min ble varm når den stod på tomgang også byttet jeg den og da ble den bra
sufii Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Skrevet Januar 7, 2010 Stemmer det, fant ut hva problemet var. Men luftet motoren og blandet ordentlig kjøleveske. Ble litt bedre, og prøver å unngå å kjøre i rush trafikk.
bjalle Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Ja, men bestemmer disse fjærene farten på vifta? Hva er jobben til visekosekoplingen? Siden igår så startet jeg motoren og jeg klarte å stoppe vifta med fingrene mine. Skal dette være normalt? Og er det noe her som kjenner til dette problemet: Motoren reagerer ikke på gasspedalen. Noen ganger sånn plutselig, så presser jeg gass pedalen langt inn, men bilen reagerer ikke og turtallet faller. Så plutselig trekker den. Og plutselig er problemet borte. Jeg tror det er luftmengdemåleren som har tatt kvelden. Men kan dette også skyldes to år gammel luftfilter? Ved skifting av gammelt luftfilter lønner det seg å rense luftmengdemåleren,ta den ut og rens føleren med sprit eller helst startspray,bruk en hel sprayflaske så er du sikker på at den blir ren,viskosekoplingen styres av motortemp,på kald motor skal du klare å stoppe vifta med fingrene ja.Blir motor for varm skal vifta gå for fullt,stor mulighet for motorhavari hvis den svikter i en kø.
bruno91 Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 har satt på kn filter skal jeg bare ta det av og gasse inn masse startgass?
bjalle Skrevet Januar 7, 2010 Skrevet Januar 7, 2010 Nei du må skru ut selve måleren hvis det kan gjøres på din motor,jeg har bare gjort det på 520 e39,og det fungerte utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå