espulus Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Da har jeg begynt å demontere bilen, grunnet et uhell forleden.. Har fjernet fangeren (det som var igjen av den), den støtfangeren bak frontfangeren, panser, skjerm, indre skjerm og bremsesystemet på venstre side! Da jeg skulle demontere nyreinnsatsen, støtte jeg på et problem.. Hvordan i helvete demonterer jeg denne!? :S Kan den være "poppet" fast? Noen som kan komme med gode tips og råd om hvordan jeg gjør dette? Kommer med bilder av bilen etter hvert som jeg får ført de over.. :b Takker for ALL hjelp!
E36M3 Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 er det hele "grillen du skal ha av eller bare nyrer? om det er hele grillen sitter denne skrudd med totalt 12 skruer. det sitter 2 på hver side under skjermene, ser de når du har tatt av fram fanger. så sitter det 4 torx skruer oppe på front plata, ser de rett utenfor panser låsene når du tar av plast dekselet som ligger over. deretter sitter det to skruer på hver side nedenfor hvis du titter inn gjennom nyrene så se du de. er nesten lettest å løsne radiator for å komme til. skal se om jeg finner ett bilde av de. håper dette løser problemet
bmwkizn Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Jeg har vert av med grillinnsatsen på min gamle E36 da jeg byttet den pga rust før lakkering. Den er bare skrudd ja, var ihvertfall det på min. Send meg en PM hvis du ikke finner det ut så kan jeg stikke innom å vise deg hvor skruene sitter
espulus Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 Skal av med hele grillen ja ^^ Det hjalp nok det der Får se hva jeg får gjort i kveld eller i morgen.. Gidder ikke mer i dag :b bmwkizn.. Hva heter du? Kjenner jeg deg mon tro? ^^ Siden du også bor på Stjørdal.. Ja, får se hva jeg finner Hvis ikke så sender jeg deg en pm
bmwkizn Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Skal av med hele grillen ja ^^ Det hjalp nok det der Får se hva jeg får gjort i kveld eller i morgen.. Gidder ikke mer i dag :b bmwkizn.. Hva heter du? Kjenner jeg deg mon tro? ^^ Siden du også bor på Stjørdal.. Ja, får se hva jeg finner Hvis ikke så sender jeg deg en pm Tror ikke du kjenner meg. Flyttet til skatval fra Trondheim for 2 mnd,er siden.Men min samboer er fra skatval.mulig du kjenner hun
bmwkizn Skrevet November 21, 2009 Skrevet November 21, 2009 Kansje dette hjelper. Du ser hvor festene "stikker inn" fra grillramma på bildet her NR 22 Fort gjort å skru den av
espulus Skrevet November 21, 2009 Forfatter Skrevet November 21, 2009 Åh, okei Heter hun da? :b Ja, se der.. Det kan sikkert hjelpe meg i morgen!
espulus Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Okei, ett spørsmål.. Når bilen er jekket opp, og står på en liten bukk. Er det da noe spenn på demperfjæra? Skal av med demper i morgen, og er litt skeptisk angående fjæra.. Demperen er bøyd, så derfor lurer jeg på om noe kan være i et kraftig spenn.. Skal ikke være noe problem når bilen står på bukk, eller? Og, skrur jeg bare av de 3 skruene i motorrommet for å løsne demperen i topp, eller er det flere skruer?
espulus Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Ingen som kan komme med tips og råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå