Gå til innhold

Slakk i motorvifta, og litt raslelyder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

somsagt, vifta slurer fram og tilbake/opp og ned ca 5-10mm, men bilen kjøler som bare juling, god og varm blir den inni også... hadde problemer med at jeg ikke fikk varme i fjor, men funket fint etter jeg fylte på vann... kan det være vannpumpa som er gåen, evt begynner å "tulle"?

må vel være et lager inni der som har tatt kvelden...

Skrevet

Skift vannpumpe omgående!!

Jeg brant meg på dette i februar. Endte opp med å kjøpe ny topp, vifte og det som følger med etter at vannpumpen røk midt på motorveien.

Begynte med uskyldige raslelyder som ingen kunne svare meg på hvor kom fra, så har det vel bare eskalert. Vannpumpen hadde en sinnsyk slark da vi skiftet den :P

Skrevet

Skummelt det der. Vet aldri når den gir helt opp. Jeg kjørte med slakk i min i et par tusen km, bl.a til Oslo osv. Gikk fint, men kunne fort stått langs med veien også...

Skrevet

Jada, lyden hos meg var der i over et halvt år.. Siden ingenting var merkbart dårligere (alt fungerer jo som det skal inntil uhellet skjer) gjorde vi ingenting med det heller.

Tips, sjekk om lyden minner om denne (publiserte den et halvt år før ting gikk åt skojen..)

Skrevet

Er vannpumpa vanskelig å bytte? Har en mistanke om at den kødder i bilen min også...

+ at tempmåleren nesten aldri virker. Noen ganger funker den helt greit, men vanligvis er den helt død

Skrevet
Jada, lyden hos meg var der i over et halvt år.. Siden ingenting var merkbart dårligere (alt fungerer jo som det skal inntil uhellet skjer) gjorde vi ingenting med det heller.

Tips, sjekk om lyden minner om denne (publiserte den et halvt år før ting gikk åt skojen..)

Den videoen er visst privat... Er det mulig å få tilgang for en bekymret stakkar? ;)

Skrevet

Ta tak i vifta å se om reimhjulet til pumpa beveger seg når du "rikkler".

Det er tydelig at pumpa di er ferdig, har opplevd samme selv. masse lyd og masse slakk.

Bytt den omgående!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...