///Mysild Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 somsagt, vifta slurer fram og tilbake/opp og ned ca 5-10mm, men bilen kjøler som bare juling, god og varm blir den inni også... hadde problemer med at jeg ikke fikk varme i fjor, men funket fint etter jeg fylte på vann... kan det være vannpumpa som er gåen, evt begynner å "tulle"? må vel være et lager inni der som har tatt kvelden...
Lars89 Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Høres jo sånn ut. Bare å ta av reima og viskosevifta og sjekke. Tar maks 5 min med riktig verktøy
///Mysild Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 ja, men det er å få tak i de 5 minuttene får sjekke om 2 uker, når jeg skal bruke bilen igjen hehe
mspec Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 mulig det har blitt uballanse i vifta..isåfall vill den ryke tilslutt
///Mysild Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 ja, men kan se at selve akselen beveger på seg, ikke bare vifta... må nok til innkjøp av ny pumpe etterhvert
Fliid Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Slakk i akselen ut av pumpen? Noe slakk er det alltid, men du er klar over at 10mm er 1 cm? Det er mye og det er det nå ikke plass til, egentlig.
///Mysild Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 skrev vel 5-10mm og ja, det stemmer nokså bra... desverre
Moldskred_525tds Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Skift kjølevannspumpa men skift også samtidig viftereima så er du kvitt problemet. mvh Kristoffer
aottesen Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Skift vannpumpe omgående!! Jeg brant meg på dette i februar. Endte opp med å kjøpe ny topp, vifte og det som følger med etter at vannpumpen røk midt på motorveien. Begynte med uskyldige raslelyder som ingen kunne svare meg på hvor kom fra, så har det vel bare eskalert. Vannpumpen hadde en sinnsyk slark da vi skiftet den
Lars89 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Skummelt det der. Vet aldri når den gir helt opp. Jeg kjørte med slakk i min i et par tusen km, bl.a til Oslo osv. Gikk fint, men kunne fort stått langs med veien også...
aottesen Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Jada, lyden hos meg var der i over et halvt år.. Siden ingenting var merkbart dårligere (alt fungerer jo som det skal inntil uhellet skjer) gjorde vi ingenting med det heller. Tips, sjekk om lyden minner om denne (publiserte den et halvt år før ting gikk åt skojen..)
///Mysild Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 jepp... blir vel noe å gjøre i jula tenker jeg... hehe takk for tips
Rabies Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Er vannpumpa vanskelig å bytte? Har en mistanke om at den kødder i bilen min også... + at tempmåleren nesten aldri virker. Noen ganger funker den helt greit, men vanligvis er den helt død
Rabies Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Jada, lyden hos meg var der i over et halvt år.. Siden ingenting var merkbart dårligere (alt fungerer jo som det skal inntil uhellet skjer) gjorde vi ingenting med det heller.Tips, sjekk om lyden minner om denne (publiserte den et halvt år før ting gikk åt skojen..) Den videoen er visst privat... Er det mulig å få tilgang for en bekymret stakkar?
ThomasB Skrevet November 30, 2009 Skrevet November 30, 2009 Ta tak i vifta å se om reimhjulet til pumpa beveger seg når du "rikkler". Det er tydelig at pumpa di er ferdig, har opplevd samme selv. masse lyd og masse slakk. Bytt den omgående!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå