Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Fjærbein E30m3, reine uten demper og fjær, kun fjærbeinet.

-Topplagre E30m3.

Hvis noen har, kontakt meg gjerne på pm el sms

El sleng inn en melding her :lol:

TLF: 48109805

• 4 weeks later...
  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har 4 stk dyser fra volvo b23 eller 230 et, som skal flowe det samme som evo dysene, men med et annet bosch-nr. Jeg har kjørt med disse på min s14 2,5, men nå har behovet meldt seg for større...

Send meg en pm eller aller helst en mld på 41444041, så skal jeg finne nr og ta et bilde av dem og sende deg på mms...

Er ikke i nærheten av disse før mandag, så send gjerne mld i løpet av dagen der om det er interresant...

Skrevet

De jeg har satt i er bosch "green giants", 440cc. org er 247@3 bar, mener den jeg har er 317@3 bar, mens SE (2,5) er 315@3 bar.

Jeg skal kontrollere nummeret på mandag, så hører du fra meg. Hva mer skal du gjøre utover carbon og kammer? Regner med du skal finne på noe som lar deg kaste luftmengdemåleren veggimellom? Det er nemlig den største effektbremsen...

Vet det er kjørt over 250hk med 2,5bunndel (vac strokerkit), milde kammer, 46mm spjeld og org plenum, med autronic smc. Faktisk den forrige motoren sprutet mitt satt på... ;-)

edit: Dette er en grei side å se på flow o.l på, er en til ute å går, som har litt mer info, men finner den ikke i farten...

http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm

Skrevet

Takker... ja høykomp og alpha N.... 800cc??? drøyt vel.... hehe da må du kjøre bioetanol hvertfall hehe.. hvis ikke har du ikke tomgang ;-) hehe men går sikkert...

Ja en 317cc burde vel holde da sammen med justerbar trykkregulator så kan jeg jo kjøre opp trykket litt ;-)

Skrevet

Tja, kommer jo an på oppsett ellers.. Autronic har veldig god styring av dysene, og klarer og gjøre det ganske bra med store dyser. Men det er jo et triks å ikke ha for store dyser da...

Men 800cc holder til ca 530 hk ved turbo... f.eks... Om hoderegningen min virket som den skulle...!

Skrevet

Hehe sant nok... men funker sikkert..;-)men ang dysene er jeg fortsatt veldig usikker pga den sprekte... menvar det bare den ene som lokket var sprekt på? og litt av plasten? var det samme dysen el 2 forskjellige?

Skrevet

En med sprekt tupp, en annen med et stykke som mangler. Sistnevnte har jeg brukt et par år selv, og har funket greit. den med sprekt plasthette har jeg ikke sett selv før nå... Regner med den kan byttes over fra en annen dyse.

Skrevet
Skal ikke kjøre alpha N jeg Stian, Kjøre Autronic SM4 jeg ;)

alpha.N er jo bare en type map, som bruker TPS isteden for map sensor. alpha N er også i sm4..

Skrevet

Jeg kjører alpha-n med autronic smc. speed density kjører tps + map +evt temp-korreksjon på luft og vann, alpha-n kjører kun tps, eventuelt med temperatur korreksjon.

Blir forøvrig grei lyd med carbon-innsug....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...