Tomsti Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Ser det er stor forskjell i pris på disse. Koed sin koster ca 450, mens GS Performance sin koster ca 900(?) pris følger kvalitet, gjør det i dette eksemplet og? tenkte å investere i Shortshift og M-tech Shortshift kule.
JonasD Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Jeg har kjøpt GS Performance sin, er førnøyd jeg, er jo justerbar også
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Brukt Koed sin tidligere. God den. Bygger på den tradisjonelle utførelsen til bmw. Kun forlenget styket under den store kulen. Men bruker originale foringer osv. GS sin er vel mer av den kompliserte typen, anvender en av den kompliserte typen nå om dagen. Ikke pågrunn av at jeg ikke likte Koed sin, men av andre grunner som giroverførings modifiseringer. Standard utførelse lot seg ikke bruke slik jeg ville ha utførelsen. Jeg bruker denne; http://www.turnermotorsport.com/image/s ... vo3_lg.jpg Men til den prisen så tror jeg ikke GS sin kan måle seg opp til denne.
Superbeetle Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hva med org girstang til Z3 da? Disse fungerer som shortshift til E36. Z3 1.9 gir kortere vandring men er like lett å gire med som org samt at den ikke krever noen andre modifikasjoner. Jeg hadde Z3M girstang på min E36, denne gir mye kortere vandring men gjerne litt tyngre å gire med, måtte også bøye staget som går bort til girkassen litt pga at det tok borti mellomakslingen(mulig det kun gjelder M42-43) Jeg hadde iallefall aldri vurdert noen annen løsning en Z3M-varianten.. Herlig presis giring..
Tomsti Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 staget - som i selve stanga altså? Ja er åpen for alle forslag, så lenge det ikke koster mer enn det smaker
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Superbeetle, det er sant. Glemte denne. Den er ett godt å billig alternativ til shortshift i E36. Z3m coupe er en kort stang, men med justerbar kan man få følelsen av en enda kortere giring. Men superbeetle, presise blir de aldri med den originale giroverføringen, tro meg : ) Grunnlaget for min påstand er at jeg har prøvd noe annet. Dobbel arm fra turner, fy faen, sier jeg..
Superbeetle Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 staget - som i selve stanga altså? Ja er åpen for alle forslag, så lenge det ikke koster mer enn det smaker nei, det går et stag fra girstangen og bort til girkassen.. Del nr9 her. Dette tok borti mellomakslingen.
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Tomsti, overføringsstaget. Det nedre. Det øvre er forøvrig kun opphengsstag for girspak.
Superbeetle Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Men superbeetle, presise blir de aldri med den originale giroverføringen, tro meg : ) Grunnlaget for min påstand er at jeg har prøvd noe annet. Dobbel arm fra turner, fy faen, sier jeg.. pfft... la meg nå leve i troen om at min var best Men giroverføringen har nok litt å si. Har byttet girstang i vw´en til en med kortere overføring og egen opplagring. Giringen har blitt kortere.. Men pga det orginale slarkete 1m lange staget og foringene fra 1971 som ikke lar seg bytte på noe fornuftig vis så blir det litt så som så..
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehehe : ) Girstang som nevnt, i kombinasjon med denne: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... ID=DSSR198 Er hva jeg har benyttet meg av, men det kommer på over 3000,- for overføring og girstang, så det er vel kun for spesielt interisserte. Jeg har ihvertfall funnet ut at giroverføring har utrolig mye å si.
Superbeetle Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehehe : ) Girstang som nevnt, i kombinasjon med denne: http://www.turnermotorsport.com/html/de ... ID=DSSR198Er hva jeg har benyttet meg av, men det kommer på over 3000,- for overføring og girstang, så det er vel kun for spesielt interisserte. Jeg har ihvertfall funnet ut at giroverføring har utrolig mye å si. Ser bra ut da! Dvs den ser ut slik som Bmw sin burde vært!
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Ja, det syntes jeg og. Men bmw er glade i å bruke dårlige løsninger på dette. Jeg har ihvertfall sett lyset, synd produsenten av bilen ikke har det.
Tomsti Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Tomsti, overføringsstaget. Det nedre.Det øvre er forøvrig kun opphengsstag for girspak. ja, så det på bildet fint med bilder og nr på deler. Hadde jeg hatt ordentlig med penger så hadde jeg valgt samme som din Fliid, men som sagt, spesielt interesserte. Må nok på et mer budsjettvennlig alternativ
GiljeN Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 har den til koed jeg som kun er stanga..lurer på om det er z3 sin faktisk..bruker nå gsp fynker den og.. 300 pluss frakt for den til koed ? lite brukt.send pm om du er intr
Fliid Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Hehe, må finne på noe til E39'n, så hadde jeg stått ovenfor valget her og nå, så hadde jeg selv kjøpt Koed vare og nye foringer. Holder i massevis på bruksbil. Touringen sitter med oppsettet som jeg har henvist til. Og den bruker jeg ikke om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå