sufii Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Luftmengde problemer. Der hvor de to slangene som fører luft og olje i motoren skal sitte er det disse spekkene som vises på bildet under. Og hovedpumpen som går fra luftmengde målere og inn til motoren er teipet på grunn av sprekk eller noe. (tidligere eier). Kan dette være problemet til at bilen fusker noen ganger? Og ikke vil reagere når jeg presser inn gass pedalen?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 22, 2009 Skrevet November 22, 2009 Det der kan absolutt være kilden til mye! Anbefaler å få den byttet
sufii Skrevet November 22, 2009 Forfatter Skrevet November 22, 2009 Håper bare på at det ikke er selve luftmengdemåleren, men bare pumpen. Skal få tak i en ny i morgen.
Singda Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 ligna mye på en luftmassemåler det der, vist det er det så prøv å rens de trådene inni der med stargass,så spray startgass rett på de, og tar jeg ikke feil er vell tomgangsregulatoren imellom insuget og LMM også, prøv å ta ut den å rens denne også med startgass. men for all del så kan det være de sprekkene som har skylden til problemet ditt også
dr.felix Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 generellt er teip på alle slanger å "rør" kilden til alt vondt mtp at motoern ikke går som den skal.
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 er nok en luft masse måler ja, prøv som singda sa, rens trådene, og tomgangsregulatorn, sjekk gjerne om "spjeldet" i tomgangs regulatorn sitter fast=) men sprekker osv i slanger som har med innsug å gjøre er stort sett ikke bra
sufii Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Den er god, skal prøve å rense tomgangregulatoren og LMM nå snart. Så skal se om det blir noe bedre da. Har bestillt lambdasonde å, så får satt på denne hvis ikke dette med LMM og tomgangsregulator fungerer.
Rannem Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Jeg hadde også problemer med belgen som går fra LMM til motor. Sprekk i denne. Anbefaler deg å kjøpe ny hvis du merker at turtallet "hopper" når du gir på. Dette er fordi den trekker falskluft Altså ekstra luft til motoren, da blir det feil blanding! Lykke til!
sufii Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 jeg har ikke fått muligheten til å kjøpe en ny en, men sveiset bare den gamle og teipet den med sterk teip, funket fint nå. Men nå prøver jeg å finne tomgangsregulatoren. Sliter ;P noe anelse?
Rannem Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Jeg brukte også teip på min egen som en midlertidig løsning. Bare sørg for å ikke bruke små biter av teipen da motoren kan suge disse inn. Er ikke noe filter etter LMM. Tomgangsmotoren er nr 6 på bildet. Denne koster 2 800 kr på GS. Men jeg tipper problemet ditt ligger i luftbelgen med hull! Denne koster 160 på GS. Litt billigere å kjøpe en slik http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/9921.gif
sufii Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Mhm, men har bare tenkt å rense tomgangsregulatoren. Turtallet mitt ligger på 0.4 ved tomgang. Så skal få prøve å byttet ut lambdasonden. Tror det skal hjelpe. Og rense tomgangsregulatoren med start gass. Men hva tenkte du på med filter etter LMM?
Rannem Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Jeg tror fortsatt at grunnen er gåen gummibelg. Tipper med 90% sannsynlighet at det kan være dette. Start med å bytte det billigste først Kan jo også hende at lambda er gåen. Og hvis pila på bensinforbruket ikke forsvinner over 3 L, er det nok noe galt med en av sensorene som skal si ifra hvilke mengder som skal inn av luft eller bensin. Det jeg mente med "filter" var kanskje dårlig formulert av meg. Belgen etter LMM er jo teipet, men hvis disse teipbitene ikke sitter godt fast kan de løsne og bli dratt inn i motoren. Tror ikke motoren blir så glad da! Hadde det vært filter etter LMM ville jo ikke disse bli dratt inn, men stoppet i filteret. Kort sagt: Bare pass på at teipen ikke blir borte
sufii Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Stemmer det Men da skal jeg få tatt meg en tur til gs så snart det er muig. Han mannen bak disken sist jeg var der antok en slik kostet 600 - 700 kr. Men kunne ikke finne etsakt pris på grunn av problemer med nettet.
Rannem Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 På nettsidene deres har de oppgitt 159 kr. Men kan godt hende at dette er feil. Betalte selv 550 for min. Jeg har jo M43B18 motoren. Belgen på denne er noen cm mindre.
sufii Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Den er god, da skal jeg ringe å høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå