lokalhelt Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 fartsnåla på speedometeret kan droppe plutselig under fart, hav kan dette være og kan det bli dyrt hvis kontaktfeil utelukkes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Du skriver ingenting om hvilken bil det gjelder. På E36 er det ikke så unormalt at instrumentpanelet feiler. Da er det stort sett selve instrumentpanelet eller el-delen bak panelet som har en feil. På disse bilene får man brukt panel for rundt 500-1000,- og det er ikke veldig vanskelig å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 jeg har mer tro på sensoren på diffen. ikke uvanlig på e36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Hadde også dette problemt på min E32 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 sikker på at du ikke bremser når dette skjer?? Sorry.. det bare skjedde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokalhelt Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 sikker på at du ikke bremser når dette skjer??Sorry.. det bare skjedde hehe, er bra sikker på det når turtallmåleren holder seg konstant når speedo dropper. uups... er snakk i en 520i touring 92'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 je har samma greia med min 320 touring:P men der er det jo bytta diff å sånt så muli det ligger der, men der detter speedometer nåla innimellom, men den sprett opp att å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lokalhelt Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 je har samma greia med min 320 touring:P men der er det jo bytta diff å sånt så muli det ligger der, men der detter speedometer nåla innimellom, men den sprett opp att å hva må til for å bli kvitt problemet da? kan jeg gjøre det selv? og blir det dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 har ikke peiling for å værra helt ærlig, skal se på det i løpet av uka, ska ta den opp på bukk, men det første som er værdt å se etter er dårlig kontakt i ledninger, deretter kansje få lånt et annet speedometer å sjekke om det funker, feilsøk deg fram å begynn med de billigste løsninga, vis lit el spray løser problemet er det unødvendi å kjøpe nytt instrument:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.felix Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 tror på dårlig kontakt på ledningene som går inn på speedometersensoren bak på differensialen. der hadde jeg dårlig kontakt. Når det ble bløtt, datt speedometeret ut. jeg loddet ledningene skikkelig, og etter det har jeg ikke hatt speedometer-trøbbel lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå