BMW 325 td Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Hallo Jeg skaffet meg en BMW 325 TD 1992 mod for ikke lenge siden Men på Lørdag når jeg skulle ut å ta meg en rånerunde begynte varsellampen for diesel dyser for innsprøytning på toppen å lyse. Jeg fikk heller ikke start på den da. Har en mistanke om at det er luft i systemet. Noen som har hatt samme problem? Noen som kan hjelpe meg? Den står enda :/ Har målt at det er ca 90 Ohm mellom ledningene på føleren, er dette riktig? Takk på forhånd! - Fredrik.
peder87 Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 hei du har en elektrisk feil i dieselsystemet ditt. tviler på at det er luft men kan sjekkes. vet ikke om e36 har plstslange mellom filter og pumpe. iallefall har e34 det og der ser du om det er luft eller ikke.
BMW 325 td Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Takker for svar! Men når du sier elektrisk feil, hva kan det da være? har skjekket føleren på dysen, og ledningene på den sitter som de skal, og det er god kontakt.. Og uansett burde ikke bilen ha startet selvom den varsellampa lyser? har prøvd å kinne ganske lenge, men den er helt dau Skal prøve å få lufta systemet, og se om d hjelper. Ellers, er det noen som kanskje vet hva som kan være galt? Takker for svar på forhånd Fredrik
Tore Diesel Skrevet November 23, 2009 Skrevet November 23, 2009 Den lampa der har jeg ikke vært borti før. Har du mye diesel på tanken foresten? Er det kvart tank, eller mindre på den for øyeblikket? Hjelpepumpa i tanken har en tendens til å ta kveld på disse bilene, da vil du få startproblem ved mindre enn kvart tank, og motoren kan plutselig stoppe i fart. Men tviler litt på at dette er årsaken i dette tilfellet, da jeg ikke har sett den lampa i den forbindelse.
BMW 325 td Skrevet November 23, 2009 Forfatter Skrevet November 23, 2009 Takk for svar! Men jeg har nesten full tank på den, så tror ikke det er det som er problemet. Siden du ikke har sett den varsellampa før, tok jeg et bilde av den. Kanskje det kan hjelpe litt
peder87 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 den lampa mener jeg indikerer feil i det elektriske på dieselsystemet. alle sikringene hele? tror det letteste du gjør er å få lest av feilkoder. eller så kan du jo prøve å gjøre bilen strømløs 10 min eller noe sånt
E36M3 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 hadde samme feil på min. om giveren på dysen er gåen, lyser lampa og bilen vil ikke starte. har du prøvd å ohme dysa?
Tore Diesel Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Takk for svar!Men jeg har nesten full tank på den, så tror ikke det er det som er problemet. Siden du ikke har sett den varsellampa før, tok jeg et bilde av den. Kanskje det kan hjelpe litt Jeg forklarte meg nok litt dårlig, for jeg har sett lampa før, men ikke at den har lyst ved feil. Jeg har bytta den dysa med føler på før, men det var på grunn av lekkasje, så jeg har ikke vært borti problem med selve føleren før.
E36M3 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 hadde samme feil på min. om giveren på dysen er gåen, lyser lampa og bilen vil ikke starte. har du prøvd å ohme dysa? sorry, så at du hadde ohmet den, skal sjekke data på den
BMW 325 td Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 den lampa mener jeg indikerer feil i det elektriske på dieselsystemet. alle sikringene hele? tror det letteste du gjør er å få lest av feilkoder. eller så kan du jo prøve å gjøre bilen strømløs 10 min eller noe sånt Okey, har ikke fått sjekket sikringene. Men skal gjøre det når jeg kommer hjem i dag. Men er det mulig at en sikring kan gå hvis de to ledningene på føleren kortslutter? Prøver helst å unngå å få lest av feilkoder, for må ut med en tusenlapp da.. Har prøvd å gjøre bilen strømløs i en halvtime, og d hjalp ingenting... Men takker for svar!
BMW 325 td Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Takk for svar!Men jeg har nesten full tank på den, så tror ikke det er det som er problemet. Siden du ikke har sett den varsellampa før, tok jeg et bilde av den. Kanskje det kan hjelpe litt Jeg forklarte meg nok litt dårlig, for jeg har sett lampa før, men ikke at den har lyst ved feil. Jeg har bytta den dysa med føler på før, men det var på grunn av lekkasje, så jeg har ikke vært borti problem med selve føleren før. Okey, hehe For det er når man kopler fra den føleren, eller at det er noe feil med dysen at den varsellampa lyser, ikke sant?
BMW 325 td Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 hadde samme feil på min. om giveren på dysen er gåen, lyser lampa og bilen vil ikke starte. har du prøvd å ohme dysa? sorry, så at du hadde ohmet den, skal sjekke data på den Ok, ja, hadde vært fint om du kunne sjekket d
BMW 325 td Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 Nå har jeg endelig fått startet bilen Fikk en kammerat med meg, og fikk lufta dieselsystemet. Og da vi kom til den siste dysa, så startet bilen Det var nok bare luft som skapte problemett. For varsellampa slutta og å lyse når jeg fikk vekk lufta. Har stor mistanke om at det lekker inn luft fra den ene returslangen på den siste dysa. Så skal få tettet den skikkelig, så får jeg håpe jeg ikke får flere problemer med det Ellers, takk for alle svarene jeg har fått!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå