Custom Edition Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 driver og lurer litt på en E39 520ia med 177km på telleren.. Det som eier sier er at han hører en tikkelignende lyd når han står ved venstre framhjul..første som slår meg er at det er en ventilløfter,men har i tillegg hør at det kan være ei reim i området der som kan lage en tikkelyd han sier at han ikke hører lyden inne i bilen,ikke ved kjøring eller når han åpner panseret..da overdøves tikkingen av motorlyden generelt.. har selv god erfaring med ventilløftere som henger og det er ikke akkurat en rimelig jobb og skifte..har ikke bestemt meg for og reise og se før jeg kanskje får noen tips og råd om hva det kan være foruten ventilløfterne.. setter pris på tips og svar fra eventuelle mekanikere som kjenner disse bilene inn og ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halsen89 Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Er det løftere som henger så kan det være nok med en innvendig motorvask. Er vell bare dynamo/servo reim på den motorn, tviler sterkt på at det er den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 synes bare det er merkelig at han ikke hører noe tikking inne i bilen..måtte skifte på coupe`n jeg hadde for noen år siden å den hørte du tikkinga noe grønnjævlig når du satt inni bilen på tomgang.. han hadde bilen inne på verksted for en stund siden og ba de sjekke hva det var..de ringte faktisk tilbake til kunden og spurte hvilken tikking?? men de hørte den til slutt uten og kunne si konkret hva det var... (ikke bmw-verksted) så det høres veldig snodig ut..er ikke lysten på å skifte 24 løftere rett etter jeg eventuelt har kjøpt den.. motorens KAN jo hjelpe..men ikke sikkert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 snålt at du itte hører detta på tomgang med pansere borte, også på venstre sida, hadde det enda vært på høyre sku je tippa eksos pakning men:P det er vel ingen servo eller noe lignende på den sida på bilen der? noe på reimdrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 merkelig det der ja..skal vel høre det uansett hvor du går rundt bilen hvis det er løfterne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 ja, skakke ta på meg stor peil på detta men altså synes det er rart at du må stå ved venstre framhjul for å høre at dem er gåene, det burde du høre ellers å :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 23, 2009 Forfatter Share Skrevet November 23, 2009 mente bestemt det er noen reimer av et eller annet slaget i det området som kan gi fra seg en tikkelignende lyd kanskje..men sikkert jeg som roter litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Jeg hadde slik tikking, og da var det tennpluggene som var låse . Tviler på at dette skjer ofte, men verdt å nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Jeg har samme tikkelyd, veldig svak da du ikke kan høre den når panseret er oppe. Har nettop handlet reimstrammere og reimer fra koed som jeg skal sette på når jeg får tid. Her er link til tråden min om tikkelyden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=133626&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vikingen Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 der var det mye forslag i den linken der har du litt å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 De mulige kildene jeg mistenker er: - Løst varmeskjold - Reimstrammere/reim - Eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 24, 2009 Forfatter Share Skrevet November 24, 2009 hehe..ja spørs det snakket med GS i dag og de sier at det også kan være kompressoren til klimaen? lurer sterkt på og reise de 30mila og se på den da den er i såpass strøken stand ellers og prisen er God Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasnicolai Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Uansett så har jeg hatt den svake tikkelyden siden jeg kjøpte den, den blir ikke værre. Motoren går som et skudd. Så tror ikke det er en "farlig" lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 er det en svak tikke lyd så er det dysene som lager denne.. spes ved kald motorog det kreves bensin. ta ett skrujern og settt det på dysen når motor er i gang. ligg så øret på enden av skrujern og lytt.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^th0mas^ Skrevet November 24, 2009 Share Skrevet November 24, 2009 Men som nevnt tidligere så begynner man gjerne med det enkleste først. Oljeskift og gjerne motorrens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå