Gå til innhold

BMW E36 318i 94mod, instrumentene klikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en bmw e36 318i 1994 model. den har gått litt over 170.000km.

problemet med bilen min er at instrument pekerne og lampene brått klikker, altså pekerne går ned og opp, og lampene i dashborden lyser. men alt dette varer noen sekkunder av gangen så er alt normalt en stund.

det skjer oftest ved høyere fart som over 100kmt. vet noen av dere gutta hva problemen kan være??

også en annen ting, jeg har tenkt å koble en extra batteri i bagasjen, parallel koble med den under panseret. trenger litt extra strøm pga strøm slukende forsterker. men klarer dynamoen 2 batterier som totalt vil havne på rundt 130 amper??

takker for alle svar :D

Skrevet

du vil nok kansje ta børstene på dynamoen etterhvert, den blir nesten gåenes konstant nårn ska slite med 2 batterier, men du har ikke vurdert en litt voksen kondensator istede da?=)

Skrevet

Kjent problem på E36 dette med instrumentpanelet. Enkleste er å bytte det, da feilen mest sannsynlig ligger i kretskortet bak.

Når det gjelder parallelkobling av batteriene, så går dette helt fint. Tar bare litt lengre tid å lade.

Fatter'n har 5 stk 165Ah i båten, med en 115A dynamo og det har gått bra i alle år :)

Skrevet

tusen takk for alle svara, skal se om jeg finner no nytt kretskort eller bytte hele panelen, men vet noen hvor man for tak i sånt??

tenkte å koble 2 batterier på 65amp hver og senere en kondesator for at forsterkeren ikke fusker, oxo er jeg sikker på at batteriene ikke går brått tomt en dag:P

Skrevet
tusen takk for alle svara, skal se om jeg finner no nytt kretskort eller bytte hele panelen, men vet noen hvor man for tak i sånt??

tenkte å koble 2 batterier på 65amp hver og senere en kondesator for at forsterkeren ikke fusker, oxo er jeg sikker på at batteriene ikke går brått tomt en dag:P

Det er nok noen her inne som har et panel.

Legg ut en tråd på "Ønskes kjøpt"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...