Gå til innhold

bmw motorkyndige...se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok en diagnose på min e34 525tds i dag,for og prøve og finne ut noen feil...bilen går gørr dårlig for tiden,og det som stod på diagnose er: hastighetsregulator,feil på jordkontakt.noen som vet hva dette vil si? :?:?

Skrevet

gassspjeld potensiometeret muligens?

skal itte si noe sikkert, for je vet itte, men fartsregulator :P det ville je tru var gassspjeldpotensiometeret eller kansje noe cruise control lignende?

Skrevet

har du cruise kontroll? jeg har en feil som ikke er mulig å slette og det er fordi det ikke er cruise controll på min.

har du skiftet dieselfilter og luft filter i det siste begynn med det iallefall.

Skrevet

det der kan nok stemme at feilsøknings prog tror at bilen skal ha cruise contr men finner ingen dermed legger feilkode. er det svart røyk ved pådrag kan det værra tegn på tett luftfilter

Skrevet

ligger en abs\tps på vært hjul. er denne gåen så tror bilen at den ligger med spinn på ene hjulet og senker motor kraft.. antispinn er god sos når det funker :shock: sjekk disse med volt meter. sitt på omh og de skal ha like verdier. den som er utenfor er defekt. lykke til :wink:

Skrevet

dieselfilter og luftfilter er nytt,og antispinn er det ikke på bilen...men når jeg kjøre fks i 80 og har ett visst gasspådrag,så plutselig hugger den til og vil plutselig gi på...også jager den sykt på tomgang nå,nesten så den stopper... :(

Skrevet

det tror jeg heller ikke...det er ganske nytt hele veien.men bilen har stått 2 år nå før jeg begynte og bruke den for en måned siden,så jeg begynner og lure på dieseldyr jeg altså.... :?

Skrevet

luft i diesel? se om den suger luft. se etter lekkasje fra pumpe/dyser, kontroller mate/føde pumpe.

gass spjeld finnes ikke på disse motorene.

angående feilen så er det godt mulig det er en cc feil somm "skal" være der siden du ikke har cc.

Skrevet

var borti en sånn en for litt siden og da var det en ledning som var gnidd av isolasjonen på som lå borti ved innsugsmanifolden. men da bør helst manifolden av først så isåfall så kjøp inn glødeplugger først og skift i samme slengen. ellers er det (iallefall på omega) som jo har lik motor så er det std. at slangen mellom turbo og ic sprekker og det er vondt og se, så da har du en unnskylding til og montere t-trykksmåler også. riktig trykk mener jeg og huske var ca 1,1bar

Skrevet

tenkte jeg skulle sette på turbotrykksmåler i morra,men hvis den går i slags nødmodus,så kutter den trykket da også trur jeg...men er det noen som vet om det er luftmengdemåler på disse motorene?

Skrevet

på e34 er det ikke LMM. på e39 er det.

riktig trykke er vel 0,8, kanskje opp mot 0,9. er ikke noe problem med slanger på e34 hvertfall.

dersom du kjører med for høyt trykk går den i et "midlertidig nødmodus", bare at den kutter innsp drastisk i ett sekund eller 2.

sympomene du beskriver har garantert noe med innsp å gjøre. har vært noen tilfeller der innmaten i lokket på pumpa tar litt på veg..

Skrevet

nå har jeg trykktestet intercooler og slanger fra turbo og til innsug,og trykket ligger på ca 0,8...jeg har også tatt en diagnose igjen,uten noen feil...så men jeg skal prøve og blende egr ventilen først...gjorde det på en pajero engang,og da ble bilen helt i orden...og den hadde noe av de samme syntomene:) har funnet en 95 mod i sverige eventuelt,så da tenkte jeg kanskje og sette over den motoren...noen som vet om elektronikken er samme på 92 og 95 mod?

Skrevet

sjekk om 95 har ews.

å blende egr er vel og bra, men tror ikke det er problemet.

Skrevet

Kan være den elektriske delen på pumpa, har vert borti audi med ve-edc pumpe tenker du har det samme.

den går treigt på den elektriske "gassen".....

Lykke til......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...