Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen.

har en BMW E46, 320 sedan, 2001 modell.og nå lyser den gule lampen der det står "service engine soon", men telleren for oljeservice har fortsatt over 10.000 km igjen til oljeservice!

hva sjer?

Skrevet

Regner sterkt med at bilen vil inn på Service. Omhandler ikke bare oljeskift, men de går også over hele bilen å skjekker bl.a bremseskiver, klosser, bremsevæske, diverse foringer, plugger osv osv. Hvis du ser i serviceheftet ditt, så der du hva som er planlagt ved neste service

Skrevet

Gule lamper er "advarsel" og røde lamper er "fare" ville nok tatt en tur på service hvis bilen sier du skal :wink:

Skrevet

åkey,så bilen komme rike til å eksplodere med det første?

service er dyrt :P

clutchen er slitt, kan det ha noe med det å gjøre? ville varsellampe lyse da?

Skrevet

ingen fare for eksplosjon nei, men du kan få en kraftig smell i lommeboka hvis du ikke følger service intervallene

Skrevet

Kommer ingen varsellampe ved slitt clutch. Men bytt den hvis den slurer. Hvis ikke må du plutselig ut med nytt svinghjul også (DYRT)

Ser lampa sånn ut? Da må du i tilfelle få tatt en diagnose da motorstyringa har registrert en feil ved motoren :wink:

obinuk1czlv98cqdpr5v.jpg

Skrevet

service engine soon er feil på bla lamdba sond osv... den kan og være rusk i ei dyse osv ... hvis du er slem med og kjøre på reserven f eks så kan dettew resultere i at denne lampa lyser ... mitt råd er ... fyll tanken med v power og injektor clean... da tenker jeg det orner seg

Skrevet
service engine soon er feil på bla lamdba sond osv... den kan og være rusk i ei dyse osv ... hvis du er slem med og kjøre på reserven f eks så kan dettew resultere i at denne lampa lyser ... mitt råd er ... fyll tanken med v power og injektor clean... da tenker jeg det orner seg

Service engine soon er bare varsel om at bilen skal inn til service snart, ikke noe annet slik du beskriver. Derimot hvis hun får opp en slik lampe som Lars89 beskriver, kan det være noe feil med motor/motorstyring, og da lønner det seg sterkt å ta bilen inn til en diagnose

• 2 weeks later...
Skrevet

Service engine soon er bare varsel om at bilen skal inn til service snart, ikke noe annet slik du beskriver. Derimot hvis hun får opp en slik lampe som Lars89 beskriver, kan det være noe feil med motor/motorstyring, og da lønner det seg sterkt å ta bilen inn til en diagnose

Service engine soon , kan begyne å lyse hvis bilen ikke tilfredsstiller avgasskrav .mager/fet blanding ,den kan også begyne å lyse hvis bensinlokket sitter feil på .denne lampen er vel muligens kun på us import ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...