Psyfoon Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Kjøpte nylig en 98mod E39. Fikk omreg.avgiften i posten i dag på 6.511kr. Over nyttår så hadde den blitt rundt 1.500kr, noe jeg var fullt klar over da jeg kjøpte bilen. MEN.. Det står ingen betalingsfrist på giroen. I tillegg så står det at man kan se bort fra omregistreringsavgiften hvis bilen er avskiltet. Så... spørsmålet mitt er om jeg da kan ta en "spansk" en.. Altså.. jeg betaler ikke inn giroen nå men leverer inn skiltene litt før jul, og tar de ut igjen rett over nyttår. Da vil jeg vel få en ny omreg.avgift pålydene 1.500kr, eller...?? Jeg har et vintervrak på skilt i tillegg, derfor så er jeg ikke 100% avhengig av å ha skilt på E39`en. Ja, dette kan sikkert oppfattes som smålig, men jeg syns jeg betaler nok avgifter fra før og hvis jeg kan spare 5.000kr på å gjøre det slik så hvorfor ikke?
BMW_Racing Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 det er jo bare en måtte å finne det ut på. Prøv !
Z1 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Er IKKE smålig og spare litt penger . Jens sender dem til ............ Jeg hadde venta med omreggen
hauken Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Ingen problemer de,min søster gjorde dette.De var tilogmed en dame på tilsynet som foreslo de
Psyfoon Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Genialt! Da kan jeg jo levere inn skiltene i romjula og ta de ut igjen første dag biltilsynet åpner over nyttår. Klarer meg fint noen dager uten bil for 5.000kr
Glenno Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Ser ikke dette som smålig men fornuftig har du mulighet til vente .
hauken Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Tror ikke du trenger levere inn skiltene,er vell bare å kjøre...
Psyfoon Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Tror ikke du trenger levere inn skiltene,er vell bare å kjøre... Tror nok skiltene må leveres inn ja. Om du mente at jeg skulle vente til over nyttår med å betale så går nok ikke det, da den aktuelle giroen er aktiv helt til skiltene blir levert inn. Og når skiltene blir tatt ut igjen, er det nytt år og ny giro utskrives med det nye årets satser og jeg har spart 5.000kr
316 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Du må nok levere inn skiltene, i såfall. Som du selv antyder lyder giroen fortsatt på 5000, selv om du venter med å betale til over nyttår. Avskilter du bilen har du det hvertfall på ditt rene...
Psyfoon Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Jepp.. Og når jeg ser nærmere på skrivet som fulgte med omreg.avgiften så står det at jeg har frist på å enten betale eller levere inn skiltene innen 2.desember. Skal på verksted i slutten av neste uke så det passer litt dårlig.. Men.. jeg tror ikke det spiller noen rolle om jeg leverer inn skiltene etter denne datoen, annet enn at jeg vil bli avskiltet hvis jeg blir stoppet. Men hvis jeg leverer inn skiltene rett etter at jeg har vært på verkstedet så går det nok fint. Tviler på at når jeg kommer for å ta inn skiltene over nyttår, at de krever meg for fjorårets omreg.avgift pga. at jeg leverte inn skiltene 3 dager for seint?? Har et spørsmål til; bilen skal ikke være eu-godkjent før utgangen av mars neste år, men jeg har allerede vært inn til kontroll og fikk et par 2`erfeil. Vil biltilsynet kreve at dette er utbedret og ny kontroll tatt før jeg får utlevert skiltene over nyttår, eller har jeg fortsatt frist frem til mars 2010 på å utbedre de manglene som er påpekt? Takker for svar så langt
316 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Fremdeles mye billigere å avskilte bilen og heller leie prøveskilt for å ta den på verksted neste uke! Angående fristen for EU-kontrollen er jeg rimelig sikker på at du har frist frem til mars for å utbedre de feilene som er påpekt.
-Erik- Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Ville vært rart om du måtta ha eu før daton som er satt, i og med at du henter skiltene før denne datoen mener jeg. Men igjen, ingenting forundrer meg her i landet edit: litt for sein:p
Psyfoon Skrevet November 24, 2009 Forfatter Skrevet November 24, 2009 Hehe, nei ingenting forundrer meg heller. Men da får jeg prøve ut dette og komme med tilbakemelding over nyttår hvis det gikk på trynet Uansett så har jeg bestemt meg for å levere skiltene på E39`en, mest sannsynlig i slutten på neste uke. Så kjører jeg vintervraket i mellomtiden og leverer skiltene til denne siste dagen synet har åpent før nyttår. Så tar jeg ut skiltene til E39`en første dagen synet åpner over nyttår. Da blir det bare noen få dager uten bil, og det omfatter nyttårsaften og da er man sjelden kjørbar på en stund allikevel Så slipper jeg årsavgift på vintervraket neste år og sparer 5.000kr i omreg. på E39`en. Genialt! Hehe..
Random Hero Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Synes det er en kjempe idë jeg. Vi bil eiere betaler nok i avgifter å får for lite igjen for det. så go for it
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå