fast Dog Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Hei...Noen som vet hvordan verkstedet stiller på spissingen på E39 i en 4-hjulskontroll? Camber, toe osv....
hillmar Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Tenker du spessielt på spissing eller hjulstilling generelt(litt uklart)? Og hva mener du med "hvordan"?
fast Dog Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 generelt! Har nylig hatt bilen til kontroll og de sa at de justerte mye!brukte 5 timer sa han! Fikk dermed litt dyrere regning enn antatt! men nå vil jeg egentlig bare vite hva dem har gjort så lurte bare på hvilken stag,bro bolt eller hva enn de gjør for å justere dette! Dem ville ikke si hva de hadde justert! bare masse! har mine tvil menmen!
hillmar Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 DET hørtes tvilsomt ut! Forann er eneste justering på styrestaget som er lett tilgjengelig. Bak er det justering på bærebroa(lett tilgjengelig) og øvre fremre bærearm(litt klønete å komme til, men ikke no vanskeligere enn at jeg har klart det uten no særlig banning 2 ganger...). Å utføre en 4-hjulskontroll burde ikke ta mer en ca. 1 time, men ting kan sitte godt og da tar ting lengre tid. De sier at de justerte mye, jeg skjønner ikke helt hva han mener. Det er maks 6 steder å justere på og om hjulstillinga er mye eller lite feil har lite å si. Nei her ville jeg bedt om en bedre forklaring!
fast Dog Skrevet November 25, 2009 Forfatter Skrevet November 25, 2009 ja..det ringte noen bjeller hos meg oxo men hadde ikke nok kunnskap til å ta det videre! men 5 timer syntes jeg var veldig mye! hvordan justerer man bærebro og bærearmen?
hillmar Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Man løsner mutter'n og justerer ved å vri på hoden til bolten. enkelt og greit...
Bimmerlars Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Her prøver de nok å lure til seg penger evnt. vet de ikke hva de driver med. Hadde spurt de igjen og bedt om forklaring. Evnt. ringt NAF eller andre organer for juridisk hjelp om de ikke har noen god forklaring og blir vanskelige.
bjalle Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 En 4hjulkontroll (målebrev) tar toppen en time,jeg satt og ventet på min ,husker ikke nøyaktig men det tok under en time.
TheBirg Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Helt enig her. Slikt skal man ikke godta ! Her snakker vi om amatører. På min 4-hjulskontroll tok det ca 40 min, alle punkter ble justert.
Superbeetle Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 MEN... om endeledd/styrestag, bolter i bakstilling etc ikke har vært løsnet og eller er gamle og rustne så kan det sitte godt fast! Da tar det fort litt tid... Men 5t? Det var nok bare noe de sa for å "imponere" hvor mye tillegg er det snakk om da? kan jo forstå at de vil ha litt ekstra om alt sitter fast, men regner ikke med at du har betalt for 5t arbeid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå