Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, har en 83 mod E28 520 jeg driver å ordner litt på, nå i første omgang så er det karosseriet som får seg en liten shining, så når det er ferdig går man litt med no motorbytte tanker:) hehe

Så da lurte jeg på noe så enkelt som om m30b28'en er noe særlig å bygge turbo på?

Hva trenger jeg eventuelt til motorskifte ?.. Motor, gir, styreenhet,, er det noe mer som må til for å få det nedi og til å gå?,

går mellomaksel på kassa, eller blir det feil med tanke på å gå fra m20 til m30?

Har ikke helt bestemt meg ennå for hva jeg finner på, så lurer litt på hva som må til:)

Legger ved ett lite bilde av "skjønnheten" foreløpig:)

52opjfzdmttcux5x7dlj.jpg

Jeg er såpass oppfinsom at jeg kjører hvit med gule lykter som en del andre, men syns det kler bilen godt så da får det heller bare være at andre har gjort det før:) hehe

Mvh Tommy

Skrevet

ja har tenkt på b35'en, men har litt inntrykk av at det ikke er så veldig mye av dissa motora til salgs:P.. eller tar jeg helt feil her nå kanskje?

Skrevet

Hør med Morty999 her inne, stålpeiling på e28 med m30 og turbo!

Sånn at du vet det (hvis du ikke visste det fra før) så ble m30 levert i e34 og, fram til 90 mener jeg, med en litt annen bunnpanne, tror likevel det burde passe.

Men er planen din å ha turbo, ville jeg egentlig kjøpt en m102 eller m106 med en gang, da er kompresjonen, stempler og ikke minst turboen og motorstyringen med i "pakken". Det vil sannsynligvis spare deg for MYE tid og penger for samme effekt. Evt kjøpe ferdig bygd motor.

Ellers har jeg en b35 med 260kasse ståendes. Dog uten motorstyring og topp, men har stått slik en stund, men kassen virker tight og fin. I Bergen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...