Hauso Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 hei! Har bestilt noen deler til 02'en min. og han fyren fra firmaet sa at det tok 6 dager å frakte den fra Usa til meg. "If not held by customs" hva vil det si? altså, jeg forstår at den skal gjennom tolla. Men kan de nekte å sende den videre? eller hva vil det si? Takker for raske svar, siden jeg er helt ny med handel fra utland. forklar det til meg som den idioten jeg er:) TAKK:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 De kan ikke nekte deg, så lenge det du bestiller er lovlig Men du må nok betale toll avgift på det du kjøper, det som er det sure med å bestille fra utlandet. Alt til en verdi av over 200kr, må betales toll på. Tar også noen dager ekstra når det skal inn til tollen, men kan vel variere det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 26, 2009 Forfatter Share Skrevet November 26, 2009 jaja, klar over at jeg må betale toll. Det er jo deler for 10k. Så den har jeg regna med. men sender de meg en regning da eller? eller må jeg selv ta kontakt med toll-folka for å få betalt? mat meg med teskje, jeg er teit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 de gangene jeg har måttet betale moms, kommer det i regning hjem til deg. 25% av kjøpesummen + et par hundrelapper i tollgebyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Coupe Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Eneste jeg har opplevd er at det tar litt ekstra tid, og at du må betale toll avgiften når du henter det på postkonteret, FØR du får varen. Jeg har ikke en teskje desverre, men du kan få det med en spade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet November 26, 2009 Forfatter Share Skrevet November 26, 2009 Spade duger! Ja, det er jo greit nok om pakka havner på postkontoret, også at jeg må betale momsen før jeg får den. Det er ok. Var bare litt redd for at de skulle drive å være drittsekker å ikke gidde å gi meg den:P Da er det problemet snart ute av verden også. Digger dere på bimmers, dere er så raske! God natt:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 jaja, klar over at jeg må betale toll. Det er jo deler for 10k. Så den har jeg regna med. men sender de meg en regning da eller? eller må jeg selv ta kontakt med toll-folka for å få betalt?mat meg med teskje, jeg er teit! Dette varierer hva slags fraktselskap som brukes. Noen legger ut momsen for deg imens, og du får 2-3 ukers betalingsfrist da momskravet kommer i etterkant på faktura. Det han mener med customs er at pakka ofte kan bli liggende der en stund, alt etter hvordan de prioriterer pakka di (om de vil åpne å sjekke den nøye), eller om de bare har ekstra mye å gjøre, eller som oftest, bare sitter på ræva og tvinner tommeltotter inntil klagene hagler på tlf (no offence). Har vært mer enn en gang på tlf til norske og svenske tollvesenet. De lurte på om en downpipe og en bredbandslamda som var koblet isammen var en del til et våpen (!). I en annen pakke fant de også rester av hasj i bunn av pappboksen. Og dette var en pakke bestilt fra et stort amerikansk firma. De (firmaet) ble mildt sagt overrasket da jeg ringte dem og lurte på hva i helv* de drev med der borte. Trolig en pakkearbeider som hadde stått å rulla seg en, og sølt litt mente lagersjefen.. Only in USA! Men tollerne trodde meg etter at jeg mailet de forsendelseslappen. Men jeg mistenker at alle pakker til mitt navn er satt under obeservasjon, siden alle pakker jeg har motatt, spesielt fra Sverige, har tatt over en til to uker lenger enn vanlig det siste året... Og jeg tror neppe det er tilfeldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerchris Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Bildeler er tollfritt men du må betale 25% mva på delene og ett tollbehandlingsgebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 26, 2009 Share Skrevet November 26, 2009 Bildeler er tollfritt men du må betale 25% mva på delene og ett tollbehandlingsgebyr. Det er korrekt, i tillegg så må du betale mva. på frakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå