Gå til innhold

Fusking ved kald motor e46?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har en 318 e46, og når bilen er kald og jeg skal kjøre så holder den igjen på turtall eller virker som den fusker litt.. får ikke dratt den over 3500 omtrent.. er dette normalt ??

Er helt fin når den er varm..

men hvis bilen er varm, og setter den fra meg liten stund og kjører igjen så kan den være litt sånn igjen..

MVH bjørnar

Skrevet

Når du kjører så drar du jo gjerne bilen litt. 318 er ikke akkurat den raskeste bilen heller, så må jo få turtall.. Er ikke sånn at jeg drar den langt på gira. men ingen andre biler jeg har hatt har vært sånn. Men veit en del diesel biler er sånn. Noen ganger kan den begynne før 3000 rpm også.. Tenkte kanskje d kunne være noe plugger, eller om det er normalt at den holder igjen pga slitaje på kald motor?

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt bilen, men gamle eier var VELDIG nøye med bilen. Byttet olje 2 ganger i året, blei sist byttet i høst. Så der skal det ikke være noe galt.

Han mente kanskje den skulle være sånn siden en han kjente som hadde sånn bil, også var sånn..

Er jo ikkeno stort problem, men er litt nyskjerrig bare :)

• 1 month later...
Skrevet

Hei igjen..

Blåser litt liv idenne tråden igjen..

Bilen er fortsatt rar.. Og lurer på om noen har noen ideer om hva det kan være.

Den blir værre å værre hvor kaldere det blir.

Opplevde også idag at bilen stod inni på verkstedet, stått inne i 3-4 timer. Varm og god. (motor var kald) Og starta den, og hvis jeg prøvde å gi gass, så gikk den opp til ca 3500 omd. så gikk den ned til 1000 igjen, selvom jeg hadde gassen i bånn, også smalt det i potta.. sånn fortsetter den. Også blir det gradvis borte ettersom den blir varm.

Også når jeg kjører avgårde om morran, så stopper bilen opp å fusker hvis jeg gir for mye gass. Må slippe opp gasspedalen for å få kjøre framover, og da går det ikke fort.. Akkurat som bilen skal stoppe når jeg gir for mye gass..

Kan dette være luftmasse målern som kødder?

MVH Bjørnar

Skrevet

ingen som har vært borti dette? eller har noen ide..

Idag starta den, men stopper med en gang, 3-4 ganger før jeg får den til å gå.. Vil ikke ha det sånn :P Er riktig nok jæævlig kaldt men..

Skrevet

det kan hende det er noe med LMM'n din eller at den trekker falsk luft fra ett eller annet sted.sjekk alt som har med luft og vakeum å gjøre.

men er litt rart at den går ordentlig når den er varm. men er ett tips hvertfall :)

Skrevet

Oki.. skal se litt.. Nå starter faen ikke bilen heller :S Bare kjiner å kjiner, ikke liv i det hele tatt.. batteriet blir flatt, hjelper ikke med starthjelp en gang.. Må være noe rart..

LMM mener du luftmassemåler sant? hehe.. Men noen som veit om jeg kan måle noen verdier på den for å se om den er iorden?? Er svindyrt å bytte den bare på magefølelse..

Satt bilen inn på verkstedet for å tine nå, så får se om jeg får fyran imårra..

Skrevet

ja det er luftmassemåler :)

vet ikke om det er mulig å måle noe verdier men hvis du får start på bilen igjen så kan du prøve å dytte på det spjeldet som er inne i LMM'n og se om det er noe forskjell for da skal bensin/luft forholde endre seg.

men det er jo ikke sikkert det er noe feil med den så da får den bare for feit blanding :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...