Christina Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Jeg er totalt grønn på bilområdet, så jeg får se om dere kan hjelpe meg. Når jeg kjører skjer det noen ganger at jeg skal ta en krapp sving, og bilen begynner å riste, samtidig som den ikke svinger skikkelig. Kjennes ut som 4-6 rykkninger i rattet, og jeg må bremse helt ned for å svinge skikkelig. Det har heldigvis ikkje skjedd i høy hastighet, men skjer somregel når jeg kjører mellom 40-60km/t. Noen som har peiling på hva dette kan være?
bmwkizn Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hei. Og velkommen til Bimmers. Er trolig noe alvorlig galt i forstillinga di. hva kan jeg ikke fortelle deg. men anbefaler deg å få noen til å se på det før du kjører mye mer med bilen. Det der hørtes ikke bra ut.
Glenno Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Velkommen til bimmers.no. Enig i bmwkizn, få den noen til kikke på forstillingen din før du bruker bilen mer.
Lars89 Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Høres ille ut. Ville ikke kjørt noe særlig med bilen før du har fått sjekka det ut... Har du store hjul og mye senk? Kan være hjula tar borti noe? Er dette noe som har blitt gradvis værre eller noe som kom plutselig?
Christina Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Takk for raske svar!! Den er ikke senket, og hjulene er normale vil jeg tro. Kjøpte bilen av et ektepar som knapt har brukt bilen. Det kom plutselig, og når jeg tenker meg om, kun på fuktig/vått føre
Sharif Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har du en slags hardy kopbling mellom rattstaget og tanstangen? kan være den som er slitt. Også Velkommen hit
Fliid Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Feil på gummiopplagring/rattaksel kryss (Ser ut som en hardykopling, ja) på rattaksel gir feil vær gang du skal svinge. Denne har snekke. Har ikke selv vært borte i snekke pumpe feil på disse bilene, men det er nærliggende og tro at du har problemer med trykket fra pumpe/i snekke. Å lufte systemet er ett forsøk verdt, samtidig bytter du servovæsken. Sjekk og etter lekkasjer på systemet, og ikke minst om det er væske i servovæske beholderen. De rykningene du nevner, føles det som om det er noe som jobber imot deg når du svinger, eller er det mer som slag og ikke en "myk" pumping i motsatt retning av hva du vrir på rattet ? Vi må ha på minnet at M20'n er gammel , tillegggs utstyret også, jeg har overhalt disse snekkene, delvis, av lekkasje årsaker. Men ikke byttet pumpe pga. pumpefeil. En god lekkasje på tannstang kan føre til rare fenomener, tørr pumpe = luft = trykk feil. Forøvrig
Christina Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Det er ikke hver gang jeg svinger, bare noen ganger. Det "pumper/rykker" 4-6 ganger i rattet, og bilen svinger bare så vidt i den retningen jeg svinger rattet. En kamerat av meg nevnte noe om en pitmann arm, fordi i går sto rattet skeivt, men ikke i dag... Frustrert til tusen! Dere er snille som hjelper
Christina Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Og plutselig "hev" bilen seg til høyre side, som om jeg hadde punktert.
Fliid Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Høres ut som en feil på snekka. Få en som har god greie på snekke til å sjeke for slakk. Når du svinger, er det stor dødgang? dvs. du må styre veldig mye for å så å ende opp med lite sving, og må hele tiden hjelpe til litt ekstra for å holde svingen? Du kom meg i forkjøpet med innlegg nummer to. Jeg må kun gjenta.. Få noen til å sjekke selve snekka for slakk og få den etterstrammet. Det skulle nok vært gjort for lenge siden.
Christina Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 I går, etter at bilen hadde levd sitt eget liv en liten stund, sto rattet skeivt, og det var enorm dødgang! I dag var det helt som normalt, men etter å ha kjørt i en stor sølepytt, ble neste venstresving vanskelig igjen me den ristingen og dette her.
Fliid Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hm, klarer ikke å forestille meg hva som skjer vær gang det blir fuktig, men dine andre beskrivelser får meg til å tro at det er snekka som er problemet. Den er ikke i stor grad utsatt for vann, ved kjøring i vannpytter o.l. Men noe utsatt er den. Snekka har vært det store aberet for E34, systemet forøvrig har virket ok. Men når du får sjekket snekka, så b også vedkommende sjekke etter slakk i foring nr. 15 : http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/11389.gif Det hjelper lite å tighte opp snekka med slakk på nr 15.
Christina Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Da drar jeg innom et verksted i morgen og ber de sjekke det der. Dere er supre!
Fliid Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Dra helst til ett verkted som vet hvor skruen er for å stramme snekka på E34, da sparer du nok verksted timer, selvom timesprisen på det aktuelle verkstedet mest sannsynlig er litt dyrere enn det verkstedet som hadde begynt å plundre. Ikke minst, opplys om at det er snekke og ikke tannstang. Drar du til BMW kan du bare smile, for dette skal de vite..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå