Gå til innhold

Fusker av og til, spessielt når jeg skal akslerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om strømmen kan ha noe med at bilen lugger når jeg skal akslerer litt. det kommer av og til!

På tomgang holder bilen på rundt 12.20v - 13.00v er veldig forskjellig.

vilestrømmen var på 11.20 bare :?

Kan det være dynamoen som er gåen? Kan den ødelegge hjernen etter tid også?

Skrevet

har tøket de av for fuktighet tidligere.. men kanskje værdt og kjøpe nye!

Men er jo rart at den lader så dårlig som den gjør!? Har et stort fint batteri som det ikke er noe tull med heller. Kan bilen nøkke/lugge sånn med en gåen dynamo?

Skrevet

Høres ut som slitt dynamo du har men nykkingen høres mere ut som problemer med plugger. Sjekket jordinger også så det ikke er noen løse forbindelser?

Skrevet

ja da skal jeg få handlet noen nye plugger.

Har ihvertfall mye dynamostøy fra høytallerene, har ganske stort annleg men det har blitt en enda mere kraftigere støy enn det var tidligere.. Rart! kan dette komme av bare jordinga da? har jo jordet masse.. men merkelig at det skal bli kraftigere støy av og til.

Skrevet

Tørket av plugger tidligere..?

På delen med og under gjengene? Eller var det noe fukt over (der plugghettene sitter) ?

Isåfall bør du bytte ut hettene også..

Skrevet

noen som kan anbefale noen plugger jeg burde kjøpe? eller er det like greit og kjøpe noen helt vanlige.

Har egentlig et problem til! :P Turteller pleier og tulle noen ganger. spessielt når jeg starter bilen så hopper turelleren litt opp og ned fra 0 omdr til 2000.

kan dere hjelpe meg med dette også?

takker for all svar

Skrevet

Kan hende at lambdasonden din er gåen, men da burde turtallet hoppe litt. Gåen lambdasonde gir også det du kaller for lugging.

Ellers kan det nok være tomgangsregulator som trenger rens, eller kanskje luftmengdemåler.

Skrevet

Bytt børster med regulatoren!

Det skal være ladespenning på 14-14,5Volt. 12V er ren batterispenning.

sjekk syrevekten på batteriet og ta uit batteriet for å lade den skikkelig over natten.

Med så lav spenning risikerer du at bensinpumpen ikke får nok spenning/sprøm til å gi maks bensintrykk og dermed begynner bilen å fjuske ved akselerasjon. På min 525i M50, så kjøpte jeg regulatoren med børster på Hellanor til bare 175kr. Kan jo være at børstene er slitt og på orginal regulater, så selges børstene i løsvekt til ca. 80kr.

RS

Lurer på om strømmen kan ha noe med at bilen lugger når jeg skal akslerer litt. det kommer av og til!

På tomgang holder bilen på rundt 12.20v - 13.00v er veldig forskjellig.

vilestrømmen var på 11.20 bare :?

Kan det være dynamoen som er gåen? Kan den ødelegge hjernen etter tid også?

Skrevet

Er det bare turtelleren som viser feil, eller pendler motoren slik du beskriver? Slik pendling på turtallet med _varm_ motor er ofte et tegn på Lambda-feil. Er det bare turtelleren, så kan det jo være veivtapp-føleren.

RS

noen som kan anbefale noen plugger jeg burde kjøpe? eller er det like greit og kjøpe noen helt vanlige.

Har egentlig et problem til! :P Turteller pleier og tulle noen ganger. spessielt når jeg starter bilen så hopper turelleren litt opp og ned fra 0 omdr til 2000.

kan dere hjelpe meg med dette også?

takker for all svar

Skrevet

ja det er bare turtelleren som er i sitt eget liv! går helt fint på tomgang både varm og kald! men når jeg skal kjøre, det er da den lugger kraftig av og til!

fikk også en feil på regulator på diagnose, er det tomgangsregulatoren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...