Bmw101 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Jeg har problemer med utydelig tall og skrift. Hva er den enkeleste måten og fikse dette problemet på? Bilen er tysk import (noe aller bmw'er for såvidt er , og språket er tysk (kjørecomputeren). Har noen en anelse om hvordan jeg kan få endra språket, enten til norsk eller engelsk? Takker for svar!
Joachim_M5 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 matarservice.se billigste og beste alternativ. brukte instrument er ifte litt dyre, pluss at du har aldri noen garanti for hvor lenge de er bra. bytta 3 instrument i e39'n min, uten å finne et som var 100%. mvh Joachim
Bmw101 Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 ^^ Takk for svar. sjekket ut. finnes det ingen billigere løsning enn den (2000++) blir litt stiv pris
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Jeg har prøvd å plukke fra hverandre instrumentet og fikse det. Men det har ikke gitt no resultat. Hvis du skal fikse det selv så må du lodde den breie "kabelen" som går til skjermen. Har du erfaring med den type jobb så kan du klare det, men jeg turte ikke prøve den metoden... Ang. språk så har ikke tyskleverte biler andre språk installert, så du må til BMW å få programmert det...
nimitz Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Har selv en import bil med både engelsk og tysk tekst. Gikk inn på menyen og forandret dette. Samme plass som der man for eks forandrer klokke/dato etc. Nå har min den store computer...
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Godt mulig det er endret på nyere modeller, men på min 97' så går det ikke. Jeg har sjekka i den "låste" menyen (jeg har også den store computeren). Og utifra det andre skriver på nettet så har jeg trukket den sluttningen at tyskleverte biler ikke har andre språk, mens biler som er levert til andre markeder har det. Men som sagt, kan hende det ikke stemmer i nyere modeller...
nimitz Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Er du sikker på at det ikke går på din? Øverst på menyen. Forrige eier av min bil viste ikke dette. Hadde kjørt i 6 år med tysk meny. Men kan man tysk så er dette self ikke dette noe problem.
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Det jeg har prøvd er meny 10 i den "låste menyen". Hvis du har en annen fremgangsmåte så er jeg veldig inntressert i den! Hadde ikke gjort no å bli kvitt tysken.
nimitz Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 På min går jeg inn på meny og så trykker jeg set nede til venstre. Da kommer det opp en lang meny med div innstillinger. Språkvalg på min står da øverst på denne siden.
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Har du navi og skjerm, og det er der du fikser dette? Jeg snakker om obc'en i speedo'en.
huldra66 Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Tror heller ikke dette går på eldre modeller, har selv store komputeren på min 97mod men har testet alle tips uten hell. Kjøpte Carsoft diagnose pga styr med ABS sensorer. Med carsoft fikk jeg byttet til engelsk lett, men angret nesten litt da jeg var blitt vant til Tysken Det er jo en Tysk bil da IKKE Engelsk Hilsen Terje
nimitz Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Har du navi og skjerm, og det er der du fikser dette? Jeg snakker om obc'en i speedo'en. Ja, jeg fikset dette på den store naviskjermen. I speedoen er det fortsatt tysk. Kan dette forrandres da?
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Hehe, ja da har vi snakka litt rundt hverandre. Da står jeg på det jeg har sagt om at tysksolgte biler ikke kan skifte språk uten diagnoseutstyr.
nimitz Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Ok. Da snakker vi om feilkoder som kan poppe opp, da på tysk språk? Riktig?
hillmar Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Jepp. De meldingene som informerer om lite spyleveske, gående pærer osv... Er det det trådstarter også snakker om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå