johnsen90 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Har akkurat bytta rotor, fordelerlokk, og impulsgiver på bimmern pga problemer med tenninga. Den har starta fint etter at jeg bytta disse delene, men nå vil den plutselig ikke starte. Det er ikke gnist på coilen. Kan det være coilen som er problemet eller kan det være noe annet? Takker for alle svar som evt måtte komme
engen90 Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Hei, jeg er "hjelp mekaniker" på bilen til johnsen90. Vi målte at pluss på coil fikk strøm, men når jeg målte på pluss og minus på coil og vi prøvde og starte fikk vi ikke noe utslag. Så vil vel si at det er noe før coilen i systeme som tuller.
johnsen90 Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 har det varslingssystemet i taket som sier hvis det er er noe galt med lys, lite olje osv. Er det den du tenker på?
Fliid Skrevet November 28, 2009 Skrevet November 28, 2009 Nei, OBC tenker jeg på. Den som er plassert ved siden av cd/kasset spilleren . Om du har OBC da. Du kan se gj-snitt forbruk, dato osv. Hvis du kun har ett ur der, så har du ikke obc.
engen90 Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Er kun klokke. Jeg har forreseten helt lik bil så vi har muligheten til og prøve deler fra den som kan være defekte hvis det kunne hjulpet.
HungerForE30 Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Prøv å bytt over impulsgiveren igjen, den er vesentlig for strøm på coil. Det skal sitte en på svinghjulet foran og en på veiva vel.
Fliid Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Engen, sett tenning i posisjon to og mål fra 15 på coil til chassi. Hva får du da? Mål fra 1 på coil til chassi, ved kinning, hva får du da? Hunger, nei, det er ingenting på svinghjul og veiv. Det er kun føler forran på triggerhjulet/svingningsdemper). God folk er sikre i sine svar.
engen90 Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Fikk en telfon fra johnsen90 nå mens han sto og rusa motoren, hehe. Han hadde bytta tilbake til den gamle impulsgiveren. Men jeg syns det virker litt rart da den nye funka til og begynne med og nå funket det bare med den gamle. Avstanden fra sensoren til tappene på triggerhjulet trengs ikke å justeres eller noe sånt?
HungerForE30 Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Avstanden skal normalt ikke behøve å tilpasses. Men det skal være bestemt avstand fra giveren til triggerhjulet. (som jeg kalte svinghjulet.... Kan også måle motstanden på denne for å sjekke om den er i orden, tror det skal ligge på 5-600 ohm. Kan evt være noen brudd i ledninger på den giveren. Det skjedde med min, funket bare noen ganger.
engen90 Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 Okai, bilen hans har funka fint i hele dag i vertfall. Vi sleit passe bra med og lufte kjølesystemet, men det gikk tilslutt. Har ikke fått prøvd å måle på coilen da feilen blei borte, men er litt skeptisk til at det er noe feil med den nye impulsgivern. Tror mer på at det er en feil som kommer og går, men det vil tiden vise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå