Gå til innhold

Problemer med elektronikk ! VIKTIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så skulle jeg bytte analog klokke i bilen min, og jeg så at to ledningen nede ved røyktenneren var kuttet og ikke dekket til, men de lå litt langt ifra hverandre.

Dette er kablene til lyset som er rundt røyk tenneren, og uheldigvis så klarte jeg å få til at disse to ledningene traff hverandre, også plutselig så kom nødblinkern på. Og når jeg skrudde av alle lysene (lysbryteren helt til venstre) så fortsatte den å blinke, selv om bilen var av. Men det slutter å blinke når jeg tar lysbryteren mot høyre (skrur altså på lysene).

Så det endte opp med at jeg dro ut sikringen for retningslysene. Og jeg skal kjøre i to timer i morgen, litt vanskelig å kjøre uten retningslys. :roll:

Skrevet

Eneste "fattigmanns" rådet jeg kan komme på er og prøve og koble fra batteriet (minus pole) i en halv time for og se om noe reesettes.

Skrevet

Kom de bare så vidt borti hverandre, eller hang de sammen lenge?

Hvis de har hengt sammen en stund så kan kanskje isolasjonen på ledningen ha brent og at det har ført til en kortslutning et annet sted,

Var ledningen varm etter kortslutningen?

Hvilken årsmodell er bilen?

Nå vet ikke jeg om kablene som kommer fra nød blinken går sammen med kablene til sig tenneren, men jeg vet at hvis den den brune kabelen i nød blink-bryteren kobles til jord så vil nød blinken starte.

Kan se litt videre på det senere i kveld.

Skrevet
Kom de bare så vidt borti hverandre, eller hang de sammen lenge?

Hvis de har hengt sammen en stund så kan kanskje isolasjonen på ledningen ha brent og at det har ført til en kortslutning et annet sted,

Var ledningen varm etter kortslutningen?

Hvilken årsmodell er bilen?

Nå vet ikke jeg om kablene som kommer fra nød blinken går sammen med kablene til sig tenneren, men jeg vet at hvis den den brune kabelen i nød blink-bryteren kobles til jord så vil nød blinken starte.

Kan se litt videre på det senere i kveld.

De kom så vidt borti hverandre, det er ledningene til lyset som er i røyktenningen. Er en bmw 320, 92 modellen. Jeg koblet nødblink knappen, rett før dette skjedde. Krøllet sammen de fire kablene til nødblink bryteren og teipet rundt. :roll:

Skrevet

Prøv å koble fra nødblink-knappen igjen da,

kanskje isolasjonen på de 4 ledningene har begynt å morkne, og at det er der kortslutningen finner sted, prøv å hold dem fra hverandre og se om det hjelper.

Skrevet

høres ut som du har fiksa til dette med noe annet enn den kortslutningen. Hvis det er som du sier og de såvidt var borti hverandre og dette er lyset til tenneren tviler jeg STERKT på at det skapte problemet.

I forhold til at ledningene skulle smelte innover så ville jeg sjekket sikringen din om den er ALTFOR stor så muligens... men det skal noe til å smelte disse så lenge det er sikret..

Mest sannsynlig noe bak teipen din.. teip er ikke bra vettu.. finn loddebolten og gjør skikkelig jobb. Plutselig står du langs veien i mørket og ingenting virker... kjipt..

Skrevet

Skal ut å feilsøke litt nå, vet at teip ikke er den beste løsningen, men fant ikke kabelsko eller hva nå enn det heter for å feste ledningene den dagen. Så må kjøpe meg slike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...