Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Kjempeflott tråd :applause:

Hvilket tetningsstoff bruker dere ved sammenskruing av felgene igjen ?

Silikon ?

Pakningstoff som epple33?

Venter fortsatt på felgsentrene mine, så jeg har ikke fått montert felgene mine ennå. Jeg kjøpte derimot noe universal silikon her en dag som jeg tenkte å bruke. Forstod det sånn ut i fra spesifikasjonene at den kunne brukes på metall hvertfall.

Epple33 vet jeg ikke helt om passer til denne bruken. Mener den herder skikkelig først under varmepåviking. Vi har brukt dette stoffet i kombinasjon med en tykk "pakningstråd" av noe slag for å tette lokket på en spesialbygd ovn til tretjæreproduksjon i familiebedriften vår: http://www.moretyri.no/ (litt reklame må jo være lov? :wink:) Når ovnen varmes opp herder Epple33 sammen med denne "pakningstråden" og tetter eventuelle ujevnheter mellom lokket og selve ovnen. Skal ikke gå så mye nærmere inn på akkurat denne prosessen her, men dette er hvertfall eneste erfaringen jeg har med Epple33.

Korriger meg gjerne dersom noen vet om dette stoffet kan brukes på felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte epple33 , da det er et pakninsstoff jeg har brukt på mye rart oppigjennom årene og så hadde jeg litt liggende enda. Vanlig våtromssilikon skal jo fungere fint på metall . Men det stoffet som lå på mine felger lignet mer på sikaflex eller noe spesialstoff ra Wurth .

Litt reklame er aldri feil . Og ettersom jeg har en reltiv stor trebåt så passet jo det fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som nevner Sikaflex og Tech7, to av de stoffene jeg har meget god erfaring med i andre sammenhenger :) Blir vel enten så jeg bruker det silikonstoffet, eller prøver Tech7 jeg også.

M5captain: du finner kontaktinfo på hjemmesiden dersom du trenger noe til din båt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes mer fornuftig ut ja :)

Nå er det bare å finne time sert e.l i 7mm med 1 gjengestigning til å reparere gjengene etter forrige gang de ble demontert :x

Hvilke felger er det snakk om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rial daytona racing ..

Er kun 1 hull som mangler gjenger , men det er jækla irriterende å sette i sammen uten å fikse dette. Jeg har forsåvidt ikke pusset opp alle felgene , men jeg måtte ta en felg da jeg har byttet ring på den etter et uhell.

Var vist vanskelig å skaffe time sert til 7mm med gjengestigning 1 i full fart så jeg kommer nok til å prøve å sandblåse hullet , fylle det med e-metal og gjenge oppigjen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig rotet meg til å hente de ferdiglakkerte sentrene :)

Har ikke montert dem ennå, så dette blir bare en teaser med støvete felgkanter :wink:

vnlxm9ck6ca06419mud3.jpg

hh02anxvywpn2grtlpvk.jpg

Når ting har roet seg ned litt her i verkstedet kommer en oppdatering med fullstendig montering og ferdigstilling av dette felgprosjektet.

Mens jeg har ventet på dette fant jeg nytt bruksområde for poleringsmidlet, propellen på båten vår:

Før:

x1y5mpjvjjw5hhkbkwjt.jpg

Etter:

4rgy76ss1kg1dy5ykk6q.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hadde nesten glemt disse felgene nå siden det har vært så mye annet å henge fingrene i i det siste. Men i går monterte jeg hvertfall sammen den første felgen, og det gikk merkelig bra, hehe :wink:

Våtroms-silicon:

mdr9zceead1nbhts6at1.jpg

Stryk utover til et tynt fint lag:

5xoydg5c1988dwacx1x5.jpg

Locktite på boltene:

dik7mf3w0ousojbkkep2.jpg

Skru fast i kryss med 30nm:

8kipu3wjrptmf3sq5ut5.jpg

k6xnb749vj7latxpfv4b.jpg

Tech-7 som fugemasse på innsiden:

rppo5qnsecrlll2rsugw.jpg

Tut og kjør :wink:

3kif2zhvs0zvtlr6l1hr.jpg

nbchgg5guw9pcmaf3i4e.jpg

h1ufac5lebsvga9cw34w.jpg

zl6dta2xtc6q9ps4lnra.jpg

Disse felgene kommer forresten for salg så snart jeg har montert dem sammen og de er klare for levering. Har sett min begrensning når det gjelder samlingen av felger, så jeg synes det er litt råflott å ha liggende sånne felger i påvente av innkjøp av bil de passer på. Endte plutselig opp med noen skrudde 8,5x17" Ac-Schnitzerhjul som også trenger en liten renovasjon, så nå må jeg rydde plass på "felglagret" :wink:

Kommer ikke til å prioritere å samle på 4x100 boltsirkel akkurat nå, siden jeg kun har biler med 5x120, derfor tenkte jeg å høre om noen kunne få bruk for disse OZ-hjulene.

Kommer en fyldigere annonse her på forumet etter hvert, men dersom noen er umiddelbart interessert kan de bare ta kontakt allerede nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse?

Tja, ikke godt å si ennå. Har ikke satt meg helt inn i markedsverdien på noe sånt. Tenkte å sjekke litt rundt på div. forum, er jo ypperlige hjul for både gammel Vw, Opel og BMW, så markedet vil jeg hvertfall anta er stort. Mulig folk helst vil ha BBS RS, men de er har nok en noe høyere prisklasse enn disse :)

Har innsett at jeg uansett kommer til å tape penger på dem, siden de allerede har kostet meg tett oppunder 6K inkl. oppretting, lakkering og eloksering av bolter. For ikke å snakke om alle de timene jeg har stått og pusset og gnikket, hehe :wink:

Får se om det kommer inn noen vettuge bud etterhvert når de blir annonsert rundt omkring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...