Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Flott topic og mye bra informasjon! Har nettopp pakket frem noen 8x16 BBS RS 061 eg kjøpte av en på forumet her.

Så såg eg at det fulgte med en slik "Rosa stein" :P.

205295af015f4579272242e67045efb8.image.733x550.jpg

Skal den varmes/smeltes på eller skal den gnies på felgkanten? Har bare såvidt begynt å grovpusse de, så eg har ikke satt meg inn i dette. Fikk med "den rosa steinen//slipepastaen" og to slike slipe skiver/puter.

Lykke til med salget, nydelige felger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om det kommer inn noen vettuge bud etterhvert når de blir annonsert rundt omkring :)

Send meg en PM når du har laget salgsannonse, så kan jeg kopiere annonsen og legge den inn på VACN-forumet også, hvis du ikke tilfeldigvis er medlem der selv :)

Det er marked for disse felgene der, spesielt med 4x100 boltsirkel.

Jeg ser du lakkerte HELE senteret? Det vil ikke gi plassproblemer når felgene skal på navet eller når du skal skru på senterdekselet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Flott topic og mye bra informasjon! Har nettopp pakket frem noen 8x16 BBS RS 061 eg kjøpte av en på forumet her.

Så såg eg at det fulgte med en slik "Rosa stein" :P.

Skal den varmes/smeltes på eller skal den gnies på felgkanten? Har bare såvidt begynt å grovpusse de, så eg har ikke satt meg inn i dette. Fikk med "den rosa steinen//slipepastaen" og to slike slipe skiver/puter.

Lykke til med salget, nydelige felger :D

Litt usikker på fremgangsmåten med de "barrene" der, har kun brukt flytende pasta selv. Du kan jo alltids ta kontakt med Gasolin for å få vite fremgangsmåten :)

Mulig noen andre som ser denne tråden har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en PM når du har laget salgsannonse, så kan jeg kopiere annonsen og legge den inn på VACN-forumet også, hvis du ikke tilfeldigvis er medlem der selv :)

Det er marked for disse felgene der, spesielt med 4x100 boltsirkel.

Jeg ser du lakkerte HELE senteret? Det vil ikke gi plassproblemer når felgene skal på navet eller når du skal skru på senterdekselet?

Setter stor pris på det ja Torek, er nemlig ikke medlem på det forumet selv :wink: Du hører fra meg så snart annonsen er klar. Fikk sammen felg nr. 2 i går, så får vi se hva jeg rekker i helga :)

Angående lakkeringen så brydde jeg meg ikke så mye om hullet til senterdekslene siden jeg ikke har disse, og tenkte opprinnelig å bruke felgene uten. Men nå var jo storparten av den gamle lakken borte akkurat der, så jeg tror det skal gå likevel. Ga bare beskjed til lakkereren at han skulle maskere i ytterkant der felgringen skulle ligge, sånn at hvertfall den passer. Navet skal jeg prøve om passer rett på, hvis ikke får jeg slipe bort lakken akkurat der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter stor pris på det ja Torek, er nemlig ikke medlem på det forumet selv :wink: Du hører fra meg så snart annonsen er klar. Fikk sammen felg nr. 2 i går, så får vi se hva jeg rekker i helga :)

Angående lakkeringen så brydde jeg meg ikke så mye om hullet til senterdekslene siden jeg ikke har disse, og tenkte opprinnelig å bruke felgene uten. Men nå var jo storparten av den gamle lakken borte akkurat der, så jeg tror det skal gå likevel. Ga bare beskjed til lakkereren at han skulle maskere i ytterkant der felgringen skulle ligge, sånn at hvertfall den passer. Navet skal jeg prøve om passer rett på, hvis ikke får jeg slipe bort lakken akkurat der :)

No stress!

Ja, ok..forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste felgen ble skrudd sammen i går kveld, så da er jeg endelig ferdig med første felgoppussingen min. Har lært et og annet triks som jeg sikkert får bruk for på neste prosjekt :)

Skal legge ut noen bilder i løpet av dagen :)

Får vel lage en aldri så liten salgsannonse også for å se om det er noen interesse rundt omkring. Alternativt får de ligge i fred på "lagret" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan de ble pen! :)

Joda, men bildene lyver ørlittegrann siden det ennå er noen få små spor av hakkene på felgkanten. Ble rett og slett for mye til at jeg kunne slipe bort alt uten å lage for store uvevnheter. Hadde måttet dreie bort en del av ytterste felgkanten i såfall, og da hadde det bare sett rart ut tror jeg.

Ikke helt i utstillings-/premiestand, men de ble hvertfall blanke, og på et par meters avstand ser de helt knall ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfargen var det nærmeste vi kom det vi antar er "original" farge fra BBS. Lakkereren hadde lakkert noen BBS-hjul med tilsvarende farge tidligere hvertfall. Skal sammenligne litt med RS`ene mine som har original lakk, når jeg finner dem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullfargen var det nærmeste vi kom det vi antar er "original" farge fra BBS. Lakkereren hadde lakkert noen BBS-hjul med tilsvarende farge tidligere hvertfall. Skal sammenligne litt med RS`ene mine som har original lakk, når jeg finner dem :wink:

Hehe,når du finner de??? Du har for mye plass og for mye deler...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,når du finner de??? Du har for mye plass og for mye deler...;)

Tja, jeg vet sånn ca hvor de ligger da, på en palle et sted ute i lagret sammen med div. andre E24-deler :wink: Skal ta ned en felg for å sammenligne når jeg rekker det :)

EDIT: ble så nysgjerrig selv nå at jeg fant fram en BBS-felg for å sammenligne, hehe :)

Litt vanskelig å se, men den nylakkerte felgen virker muligens litt "skarpere", men så er jo lakken på BBS`ene fra 1986 også da :wink: Fargenyansen ellers er ikke så veldig ulik:

v9blezd1keodhnlfjqv9.jpg

BBS senterkopp til sammenligning:

gboxbf5rkhxw1rg2hnyk.jpg

ojepqs01q3ewyub7wf8o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg få spør hvordan innsuget tl m5-turboen ble? :)

Det ble ikke nevneverdig bra da det består av ulike typer metall, samt at det var fullt av riper og hakk. Ikke noe å legge ut bilde av hvertfall. Får heller håpe at det blir brukt på en motor snart i stedet, hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...