Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Da er OZ-felgene på tur til ny eier i Tønsberg :) Ble ikke helt sånn som jeg håpet at de skulle brukes videre på en BMW, men det blir en Golf 1 som får seg nye sommerhjul etterhvert :wink:

Når ting roer seg ned litt med div. andre prosjekter jeg holder på med, skal jeg finne frem et nytt felgsett som skal få seg en renovering. Mulig jeg prøver meg på AC Schnitzer eller BBS RS. Lette prosjekt begge to siden felgkantene er helt fri for hakk, og ikke minst har de trappekant som jo er meget lett å jobbe med i forhold til OZ`ene.

Blir litt inspirert av dere andre her på forumet som stadig legger ut bilder av flotte hjul med blanke kanter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Abbonerer på tråden :)

Har endel poleringsutstyr her på jobb, polert mye messingskilt, kult å få det skikkelig blankt :)

Har du polert noen felger da? Det som er kulest å polere, hvertfall når resultatet blir speil :wink: Hvilke produkter bruker dere da?

Hva kommer nå? Du kan gått få ta mine oz futura :D skulle hatt seg en polering!

Tja, hadde du ikke bodd så langt unna så :wink:

Har hatt så mye annet å holde på med i det siste, så jeg har ikke rukket å ta for meg noen flere felgsett. Ble litt inspirert i en annen tråd her på forumet hvor felgkanten ble polert uten å dele felgen. Dette kan la seg gjøre på ACS`ene mine siden jeg ikke trenger å slipe bort store hakk, samt at sentret ikke trenger lakk. Hmmm, hurtigrenovasjon liker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det i tråden til G-RACING ja :)

Så lenge dekket er på og limet holder delene sammen skal dette gå knirkefritt ja tydeligvis.

Det jeg synes er litt kjedelig er å måtte montere hjulene på en bil for så å la den stå og gå for å få gjort dette. Leker litt med tanken på å konstruere en anordning med et 5x120 nav som blir derevet rundt av en motor. Fortinnsvis en el.motor med mulighet for omdreving alt etter hvor høy hastighet jeg ønsker. Kanskje jeg skal bruke litt mere tid på denne idèen :wink:

En avballanseringsmaskin som man kan tvangskjøre hadde vært tingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har tenkt tanken sjøl på å lage ei maskin som ein kan spenne opp felgar i, dette må det forskast meir på :)

Fekk polert ferdig dei to siste ringane mine i jula, men føler det er meir å hente på shine'en. Snakka med Gasolin i dag, og det viste seg at eg har bytta pasta på grov og fin polering. Tenkte at "Maxfin" var til sluttpolering, men denne var visst til grovpolering, så då håpar eg det skal gå seg til med ein ny omgang.

Ellers sliter eg litt med teknikken. Pastaen brenner seg fast under poleringa ganske så fort, og klakar seg. Har du tips/triks å komme med?

Har heller ikkje handla inn "beskyttelses" middel, fungera Sharhide bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken sjøl på å lage ei maskin som ein kan spenne opp felgar i, dette må det forskast meir på :)

Fekk polert ferdig dei to siste ringane mine i jula, men føler det er meir å hente på shine'en. Snakka med Gasolin i dag, og det viste seg at eg har bytta pasta på grov og fin polering. Tenkte at "Maxfin" var til sluttpolering, men denne var visst til grovpolering, så då håpar eg det skal gå seg til med ein ny omgang.

Ellers sliter eg litt med teknikken. Pastaen brenner seg fast under poleringa ganske så fort, og klakar seg. Har du tips/triks å komme med?

Har heller ikkje handla inn "beskyttelses" middel, fungera Sharhide bra?

Jeg bryr meg hvertfall ikke om å begynne med flere felger før jeg har fått tak i/laget en maskin til å feste felger/ringer i. Blir nesten for tungvint å gjøre det som jeg gjorde med OZ`ene :wink:

Jeg også bytta om på de to poleringsmidlene første gangen, starta med finpolering men fant det ut før jeg begynte med grovpoleringen heldigvis. Resultatet ble likevel bra selv om jeg hoppa over grovpoleringa :)

Når det gjelder pasta som "brenner" seg fast så slet jeg litt med det selv. Men jeg fant ut at det ble bedre dersom jeg vasket og tørket rondellen med jevne mellomrom, og passet på å ikke bruke for mye pasta om gangen. Prøv også å varier turtallet litt på boremaskina for å finne ideelt turtall. Men uansett så er det jo bare å tørke bort den "brente" pastaen med en bomullsfille etter at den har tørket da.

Har ikke rukket å prøvd Sharkhide ennå da jeg ikke har nypolerte felger å teste på for tiden. Men jeg har også kjøpt Swissvax Autobahn som jeg har hørt skal være meget bra stoff. Har sett det anbefalt flere steder :)

Link:

http://www.swissvax.no/index.php?option ... &Itemid=64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dreide en plate og borret hullmønsteret til felgringen i plata som jeg deretter spente opp i en dreiebenk. greit å kunne stå å arbeide med ringen.

Skal se om jeg kan få lagt ut ett bilde.

Har faktisk en gammel tredreiebenk på jobben, så jeg kan kanskje modifisere en brakett med 5x120 som gjør at jeg kan spenne opp hele felgen på den. Hmm, får forske litt på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger 5x120 nav med en liten aksling på enden på clasolson å sikkert biltema som må være fin å spenne opp i benken så kan du skru felgn rett på;)

Duverden, blir jo bare enklere og enklere dette :wink:

Finner ikke noe på nettbutikken sånn i farta, men får sjekke litt nærmere senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Prøvde meg på noen 9x16" Brock B1 som ligger og slenger i verkstedet. Ferdig med en felg nå, så er det kun 3 igjen #-o

Før renovasjon:

y0bpmx94945xn9fo8jii.jpg

js98aksxpznynqnnxhko.jpg

Gjøco malingsfjerner funker nesten like bra som Duxola:

z0z1tx1zrt0y830x47hf.jpg

y8nsmovszq2qieovwd09.jpg

Steamet bort klarlakken:

jtejwat47jyye2037dqj.jpg

Pussing i avballanseringsmaskina. Ble mye start og stopp 8)

ebudebenik9u0dgd9mx0.jpg

Grovpolert:

dhu55srvytih9qf489n0.jpg

Ble visende noen riper ennå, så jeg tok en runde til med 600 våtsliping:

q5z2qvqy64qszprdijq5.jpg

Grovpolering igjen med noe bedre resultat:

7zf5sfn21b6cplxh6gip.jpg

Ferdig! Bra nok Tingen__ (Øyvind)??? :wink:

k4zjz30630a6vpmjwlq4.jpg

li5oq8nvry17qma9fia1.jpg

1p3ut9kfuenba13ou8f4.jpg

m12lueslwlv7m9u9f8cu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...