Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk ikke samme speileffekten som på OZ`ene, men skulle hvertfall være bra nok til hverdagsbruk :)

AC Schnitzer-felgene blir antageligvis neste prosjekt, men jeg har lånt dem bort for anledningen, så det blir ikke riktig ennå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært greit å pusle med noen Futura-felger i vinter ja, hehe :wink:

Har kjøpt meg nye 10-kantpiper da jeg ikke har tid til å vente på at han som har lånt dem evt. skal bli ferdig med dem, så nå kan jeg demontere skrudde felger igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørupp`en sine dette ja :) Foreslo at han skulle legge dem ut for salg umiddelbart, men han vil visst ha dem liggende selv om han skal bruke Lenzo`ene. Skjønner ikke hva folk skal med så masse felger de ikke kan bruke 8)

Synes forresten ikke de Lenzo-hjula var så aller værst til å være RS-kopier. De kler bilen hans bra hvertfall :)

Helaften i Bartebyen er ikke til å spøke med nei :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig.. Siden dette er hjul jeg ikke har giddet å hatt i reserve en gang :lol:

Jaa, fått ordna litt mere stuk, og bytta ut sideskjørta med M-tech2 panelene og skjørtene så blir den bra bilen hans!

Neida, kan vel kalle det en bra kveld :) Trivelig å se noe annet enn KR !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brock B1 er vel rimelig "oppbrukt" allerede ja, så jeg anbefalte salg hvertfall, men men :roll:

Har masa litt på ham om å lage prosjekttråd om den bilen, men ser ikke ut som det blir med det første hvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Du har ikkje ein kjapp guide på framgangsmåten bruker for renovering av felger? Er vel kanskje litt mye å spør om :P driver å pusser eit par felger eg har men har bare gjort det svært enkelt. Våtslipt med 600 og så 1200, så har eg berre polert med autosol.

Anbefaler du fyrst å bruke malingsfjerner, så pusse me grovere papir enn 600? Så bare gå oppover på papir får å gjøre overflaten så fin så mulig? Du bruker kun gasolin sine poleringsmiddel? Pusser du for hand eller med maskin? :) Har kun pust for hand nå, og tar jo litt tid :P Blir berre meir og meir inspirert når eg ser hvilken god jobb du gjer! Er nuslearbeid, men verdt hver eit sekund spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo nesten skissert fremgangsmåten allerede her ser jeg :wink:

Dersom det er klarlakk på felgene så må den bort først ja, og da anbefaler jeg malingsfjerner. Hvilken korning du skal bruke på pussepapiret til å begynne med avhenger mye om det er hakk og riper i felgene, og evt. irr. Har vært helt nede i 180-papir en gang, men irr og småhakk/riper får du lett bort med 320-papir. Videre er det bare å jobbe seg oppover til så fin korning som du orker. Mener å huske at jeg avsluttet med 1200 sist hvertfall. Pusser stort sett for hånd, men Brock-felgene monterte jeg i avballanseringsmaskina da jeg pussa. Ble mye start og stopp da men, hehe :wink:

Vurderer å lage meg en anretning jeg kan montere felger og evt. felgringer på for å lette pussejobben. Kjedelig å pusse for hånd som du sier.

Autosol funker til en viss grad, men jeg er mye mere fornøyd med produktene til Gasolin. Blir lysere på en måte, og mere speil-finish. Finnes sikkert et hav av ulike poleringsprodukter, men jeg er bra nok fornøyd med det jeg bruker nå.

Bruker en kraftig drill til poleringsjobben, og ulike typer rondeller alt etter hvor enkelt det er å komme til.

Hvilken type felger er det du holder på med da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo nesten skissert fremgangsmåten allerede her ser jeg :wink:

Dersom det er klarlakk på felgene så må den bort først ja, og da anbefaler jeg malingsfjerner. Hvilken korning du skal bruke på pussepapiret til å begynne med avhenger mye om det er hakk og riper i felgene, og evt. irr. Har vært helt nede i 180-papir en gang, men irr og småhakk/riper får du lett bort med 320-papir. Videre er det bare å jobbe seg oppover til så fin korning som du orker. Mener å huske at jeg avsluttet med 1200 sist hvertfall. Pusser stort sett for hånd, men Brock-felgene monterte jeg i avballanseringsmaskina da jeg pussa. Ble mye start og stopp da men, hehe :wink:

Vurderer å lage meg en anretning jeg kan montere felger og evt. felgringer på for å lette pussejobben. Kjedelig å pusse for hånd som du sier.

Autosol funker til en viss grad, men jeg er mye mere fornøyd med produktene til Gasolin. Blir lysere på en måte, og mere speil-finish. Finnes sikkert et hav av ulike poleringsprodukter, men jeg er bra nok fornøyd med det jeg bruker nå.

Bruker en kraftig drill til poleringsjobben, og ulike typer rondeller alt etter hvor enkelt det er å komme til.

Hvilken type felger er det du holder på med da? :)

Takker :D Ska prøva gasolin sine produkt, blei fornøyd med autosol men vil ha endo meir shine! Holder bare på med noen TSW Catalunya som var en del irr og riper i. Er ikkje allitd lika lett å komma te heilt innerst på kanten, har du noken forslag til korleis eg kan pussa heilt innerst på best mulig måte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...