Gå til innhold

Felgrenovasjon: *19" Varrstoen ES6*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

I dag la jeg merke til at to av ringene har forskjellig str. på ventilhullet(se link).

Mao. finnes det altså forskjellige ventiler selv om ringene er identiske ellers? Har du vært borti dette før?

http://i27.photobucket.com/albums/c179/ ... G_0082.jpg

Etter en del surfing på ebay har jeg funnet ut at sånne "eldre" skrudde felger kommer med to ulike dimensjoner på ventilene. Jeg har 11,3mm diameter, mens noen har 8,3mm. Ser ut som du har en av hver. Bore opp den minste blir kanskje løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig info til dem som har kjøpt samme settet fra Gasolin med flytende pasta som jeg bruker: Informasjonen og fargekodene på medfølgende ark er beregnet for fast pasta. Leverandøren har byttet farge på den flytende pastaen, så her er det muligheter for misforståelser. Det aktuelle settet inneholder lys blå Chromax og hvit Maxfin.

Dvs: hvit er grovpolering og lys blå er høyglanspolering

Dette vil da si at jeg faktisk har brukt høyglanspolering direkte etter våtsliping, og ikke grovpolering som jeg trodde :wink: Stor takk til BMW328ci som fant ut dette og gjorde meg oppmerksom på dette før jeg gikk løs på ringene med hvit grovpolering nå etter høyglanspolering, hehe :wink:

Nå skal det sies at teksten på merkelappene på boksene jeg fikk levert pastaen i forsvant da jeg reiv av teipen de var festet sammen med i pakken, så jeg har gått kun etter farge og det medfølgende arket.

Da vet jeg hvertfal at det ligger et forbedringspotensiale i det jeg har fått til til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Nå har jeg vel kanskje ikke nevnt tidligere i tråden at jeg har brukt den blå pastaen, men tenkte bare å si fra i tilfelle flere enn meg gjør samme "tabben" :) Men siden jeg våtslipte med 600-papir før polering ble det ikke så verst resultat likevel selv om jeg da altså ikke har brukt grovpolering.

Skal polere kanten på en av de FK-felgene jeg holder på med nå i dag, så får vi se hva resultatet blir med kun grovpolering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å vite til jeg skal begynne på mine felger ;)

Btw, du vat ikke om duxola spiser maskeringsteip? Tenkte å begynne å strippe klarlakk til uka, og tenkte felgene er mer letthåndterlige med dekkene på, så vurderte å bare maskere før jeg smører på :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan maskeringsteip klarer seg mot Duxola nei, men du kan jo smøre på litt på en teipbit å se hva som skjer :)

Ferdig grovpolert første FK-felgen nå. Skal prøve høyglanspoleringen nå tenkte jeg :)

Ferdig våtslipt:

3kz2cfxswh05lq6axqd8.jpg

Grovpolert:

0uj73305sk7ftwn5kdf1.jpg

Før:

xjjxhcbbcllslcl20n6x.jpg

Etter:

ws6ic2r3vwz3t5paki32.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...