Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da ble det den bilen på bildene over. Jeg fikk den overlevert på fredag som var og har fått kjørt på den vel 100mil i helgen og er så langt kjempefornøyd. Det er første gang jeg har BMW i eie og har tidligere hatt volvo,nissan,mercedes og vw så nå blir det spennende å se hvordan dette fungerer over tid.

Har tre korte spørsmål som faller litt utenfor topic (har bare tysk manual, skal stikke innom BMW forhandleren her i morgen å skaffe norsk bok)..

Når man setter hovedlysene i "auto" funksjonen og stiller inn følg-meg-hjem lysene på 60sec skal de ikke da lyse 60sec etter at jeg låser bilen?

Har hovedlysene også en automatisk avblendingsfunksjon i og med at man kan stille sensitivitet på noe som har med lys å gjøre i menyen på kjørekomputeren?

Hvordan skal key-less-go fungere når man skal låse bilen? Når jeg skal låse den opp så holder det å ha nøkkelen i lomma og ta i håndtaket, men når jeg skal få låst den så virker det som om det går på tid eller noe sånt? Fra "gammelt av" er jeg vant med å sjekke at dørene går i lås (høre at sylinderen går, se at "tappen" forsvinner ned, kjenne på døren ol.), men det virker litt tungvindt med dette systemet så jeg ender med å låse den med nøkkelen noe som jeg kankje tror er unødvendig(?).

• 3 weeks later...
Skrevet

Når det gjelder follow home funksjonen på hovedlysene, må man aktivisere denne ved å dytte på hendelen til fjernlysene etter at bilen er stoppet.

Det med sensitivitet på lys kan være belysningen på instrumentpanelet, da denne dimmer ned og opp avhengig av lyset ute, men er ikke sikker da jeg kun har justert styrken på min, og resten gjør den selv ;-)

Keyless har jeg ikke.

Forøvrig kan jeg si at etter snar 2 1/2 år i min bil og 50 000km er ikke sensatec/stoff setene mine overhode slitt, så holdbarheten er nok ok.

Skrevet

Gratulerer med bil! Sleng ut noen nye bilder?

Follow-me-home-lys må som nevnt slås på når du går ut av bilen, bare dra hendelen kjapt mot deg, akkurat som når du skal blinke kort med fjernlysene! ;)

Keyless-go fungerer vel slik at etter en gitt tid, og når nøkkelkortet er en viss avstand fra bilen, så låses denne automatisk?

Jeg syns dette systemet er litt "tåpelig" da jeg gjerne ønsker å se at bilen er låst før jeg forlater den. Med dette systemet må man jo bare stole på at det fungerer, noe det sikkert nesten alltid gjør, men dessverre er det et men, og keyless-go er noe jeg personlig ikke er spesielt fan av;)

Skrevet

Prøv å hold fingeren på toppen av dørhåndtaket, over låsen. Se om den ikke låser seg da ;)

Stikk innom en forhandler og få tak i instruksjonsbok på Svensk... Der står omtrent _alt_.

Skrevet

gratulerer med ny bil, det key les go greiene syntes jeg ingenting om, bruker det ikke selv... har hatt mange BMWer med store hjul, og prøvde meg litt fram i sommer på 1ern endte med originale 18tommere og 225 dekker etter litt forsking, da blei den meget god og kjøre, men er kult med helt utfylte hjulkasser,

skal du senke bilen, hold deg langt unna supersport støtdempere i forbindelse med justerbart bytta 2 sett bak til slutt fikk jeg bilstein dempere gratis i reklamasjon, supersport banka og slo noe hesselig etter et par dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...