Bmw.528IA.2000 Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 Har hatt dette problemet tidligere også, men nå er vel det kommet for å bli:) Det begynnte etter at jeg hadde skiftet termostat og vannpumpe på damen min sin e39 523 ia for ett par måneder siden. Selv tror jeg ikke det har noe med problemet å gjøre.. Men uansett, da begynnte det.. Under kjøring begynner varsellampene og lyse en etter en, helt til alt av lys i instrumentet forsvinner. Giren går i nødmodus og får verken strøm til radio eller vindu. Stopper bilen, prøver å starte men helt dødt. Så plutselig var bilen ok igjen og det varte i 2 måneder. Men nå er det begynt igjen. Har jo egentlig skjønt at det har noe med jordingen å gjøre, for vist jeg tar en startkabel fra minusen i motorommet til blokken så starter bilen, men strømmen forsvinner igjen ved kjøring. Noen som har en ide om hvor jeg skal begynne å lete? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 sjekk jordingskabelen fra motor til karosseri. Mener å huske å huske at den var skrudd på høyre motorfeste, men mulig det er feil side. Ville hvertfall sjekket dette først. Er ikke rart at strømmen forsvinner igjen når du kjører. Jordinga blir jo like dårlig igjen når du kobler ifra starkabelen som den var før du satte den på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.528IA.2000 Skrevet November 29, 2009 Forfatter Share Skrevet November 29, 2009 Ok skal sjekke denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.528IA.2000 Skrevet November 29, 2009 Forfatter Share Skrevet November 29, 2009 Ser ikke ut som det er den som er problemet. Noen andre som kan gi meg noen råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 spenningsregulatoren på dynamoen kan være gåen, eller dårlig kontakt. et typisk tegn. ellers så sjekk -at hanskerommet er skikkelig lukket så lyset ikke står på. - min handsfri mobil tappet strøm når bilen var parkert og tlf var koblet til. -motstander i varmeapparatet kan trekke strøm. skifte av denne: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=29 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Vegard- Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 spenningsregulatoren på dynamoen kan være gåen, eller dårlig kontakt. et typisk tegn.ellers så sjekk -at hanskerommet er skikkelig lukket så lyset ikke står på. - min handsfri mobil tappet strøm når bilen var parkert og tlf var koblet til. -motstander i varmeapparatet kan trekke strøm. skifte av denne: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=29 de to siste punktene dine kan ikke ha noe med denne saken å gjøre da det hjelper han å sette en jordkabel ifra karosseri til motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw.528IA.2000 Skrevet November 29, 2009 Forfatter Share Skrevet November 29, 2009 Kan jeg se spenningsregulatoren på dynamoen ifra under bilen? Er ikke så veldig kjent med hvor alle delene er på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 Nei dei 2 siste var bare et par ting jeg viløle nemne fordi jeg vet flere som har hatt desse problemene...litt dumt formulert ... spenningsregulatoren sitte på dynamoen, visst den klikker så slutter dynamoen å ladde å da tapper du batteriet rimelig fort. men synser bare... høres kanskje ut som du har et annet problem. uansett kan det være greit å sjekke denne, at den ikke er løs el lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stiann Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 så problemet ditt forsvinner vis du bruker en startkabel fra motorrom til motorblokken? kan du ikke da bare legge opp en ny jordings kabel da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå