arntfinn Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 kjøpte for kort tid siden et prosjekt til vinteren, en 320 e30 cab. da jeg i går endelig fikk start på den, startet den og gikk bra i 3-5 minutter før den stoppet seg og ikke ville starte igjenn. senere på dagen og i dag gjentok dette seg, starter og går fint, helt til den blir litt varm så stopper den. noen som vet hva dette skyldes eller har vært borti lignende selv?? i dag bytta jeg bensinfilter og i morgen skal jeg bytte plugger, men etter det er jeg tom for ideer, så om noen kunne hjelpe meg ville det fint! : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HungerForE30 Skrevet November 29, 2009 Share Skrevet November 29, 2009 Coil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet November 29, 2009 Forfatter Share Skrevet November 29, 2009 jeg har faktisk en delebil stående, så det kan jeg prøve på ja? vanlig at de bare virker en liten stund da? takker for svaret!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 coilen var det ikke, byttet den, plugger + at jeg pusset av polene i fordelerlokket og rotoren. flere forslag anyone??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 pluggledningene dine da? byttet de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 pluggledningene ser ikke så gamle ut.. har nå pusset polene i fordeleren og på rotoren, jeg har også byttet dynamo, da den forrige ikke ladet, men allikevel er den som før. starter lett og går pent i 2 minutter(kortere om den ruses litt) før så noe kutter tenninga og stopper bilen, når jeg starter den igjen går den i maks 10 sek før den stopper seg selv igjenn.. jeg har lagt merke til at oljelampa på kjørecomputeren(ikke i dasjbordet) lyser selv om det står på maks på pinnen, har disse motorene en oljevakt som kanskje kutter strømmen om den tror motoren er tom for olje?? rart ingen har opplevd noe lignende før?? om noen har det er jeg MEGET takknemlig for svar eller forslag!! : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Jeg hadde det samme problemet på min e30 320, og der var det feiltenning samt gåen toppakning som var problemet... Se etter om bilen din bruker noe vann og om det er hvit eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Siden du har en delebil stående,prøv å bytte temp føleren for motorstyringa som sitter i termostathuset. Den blå med 2 pinner oppi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 ok! : ) skal sjekke det i morgen! vanskelig å se om den bruker vann når den bare går noen minutter.,., hva forårsaket feiltenningen og hvordan fikset du det? : ) fint å høre fra noen som har hatt det samme problemet!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 den tempføleren skal jeg også prøve å bytte ja! takker for forslag!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 prøv en styreenhet, hendet at det er sånn feil, går til komponenten blir varm og slutter å virke til den blir kald, får så å virke litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mystery Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 feiltenningen ble til da jeg byttet rotoren til fordeleren (byttet hele greia) og da ble den nye satt i på feil hakk. så når jeg byttet toppen så ble den satt i riktig posisjon igjen og alt fungerte bra etter det. Men dette med feiltenning i en så stor grad tviler jeg sterkt på at du har fått på bilen din, om du/forrige eier ikke har vært å tuklet nedi der da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 selve hjernen som ligger i det rommet innom batteriet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 den tempføleren skal jeg også prøve å bytte ja! takker for forslag!! Lurer faktisk på om det er den brune føleren som er til motor styringa.. Men kan jo være æ ta feil alt så.. For forska noe på dette med min e30 når det var litt syk... Men kan være æ tar feil.. Prøv å bytt hjerne også som nevnt tidligere.. skader jo ikke å prøve å bytte releene til bensin pumpen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arntfinn Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 jeg kjøpte bilen av en kompis og den har gått fint helt til han satte den unna i høst (ikke eu-godkjent), men fordeleren har ikke vært tuklet med før jeg rengjorde den i dag, uten hell.,., Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå