Gå til innhold

e30 320 stopper når den blir varm!

arntfinn
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpte for kort tid siden et prosjekt til vinteren, en 320 e30 cab. da jeg i går endelig fikk start på den, startet den og gikk bra i 3-5 minutter før den stoppet seg og ikke ville starte igjenn. senere på dagen og i dag gjentok dette seg, starter og går fint, helt til den blir litt varm så stopper den. noen som vet hva dette skyldes eller har vært borti lignende selv?? i dag bytta jeg bensinfilter og i morgen skal jeg bytte plugger, men etter det er jeg tom for ideer, så om noen kunne hjelpe meg ville det fint! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluggledningene ser ikke så gamle ut.. har nå pusset polene i fordeleren og på rotoren, jeg har også byttet dynamo, da den forrige ikke ladet, men allikevel er den som før. starter lett og går pent i 2 minutter(kortere om den ruses litt) før så noe kutter tenninga og stopper bilen, når jeg starter den igjen går den i maks 10 sek før den stopper seg selv igjenn..

jeg har lagt merke til at oljelampa på kjørecomputeren(ikke i dasjbordet) lyser selv om det står på maks på pinnen, har disse motorene en oljevakt som kanskje kutter strømmen om den tror motoren er tom for olje??

rart ingen har opplevd noe lignende før?? om noen har det er jeg MEGET takknemlig for svar eller forslag!! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feiltenningen ble til da jeg byttet rotoren til fordeleren (byttet hele greia)

og da ble den nye satt i på feil hakk. så når jeg byttet toppen så ble den satt i riktig posisjon igjen og alt fungerte bra etter det.

Men dette med feiltenning i en så stor grad tviler jeg sterkt på at du har fått på bilen din, om du/forrige eier ikke har vært å tuklet nedi der da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tempføleren skal jeg også prøve å bytte ja! takker for forslag!!

Lurer faktisk på om det er den brune føleren som er til motor styringa.. Men kan jo være æ ta feil alt så.. For forska noe på dette med min e30 når det var litt syk...

Men kan være æ tar feil..

Prøv å bytt hjerne også som nevnt tidligere.. skader jo ikke å prøve å bytte releene til bensin pumpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...