jonr- Skrevet November 30, 2009 Share Skrevet November 30, 2009 Har en 1986mod e28 518i. Lyset til instrumentpanelet har ikke fungert den siste tiden. Idag byttet jeg da ut sikringen på 5ampere. Den hadde gått, så jeg satt inn en på 8amp. Lyset i instrumentpanelet fungerte i 20sek. Jeg byttet da ut 8ampere med 16... Instrumentene lyste fint opp med en koselig rødfarge. Dette varte da i ca 30sek. Så ble det helt mørkt igjen.. Er jo et problem å holde fartsgrensen da jeg ikke ser km måleren.. Jeg byttet igjen ut 16amperen med en 25amp. Denne varte i et par minutter, så gik den også... Hva kan dette problemet være? Hadde vært deilig å kunne sett hvilken hastighet bilen har uten og måtte bruke mobilen til å lyse opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond e30 cab Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Hei! Har ikke så mye lurt å si om hva som er galt, men som vanlig elektriker, må jeg si at du IKKE må sette i større sikring. Det vil til slutt brenne opp hele ledningsnettet ditt, da kablene ikke er dimensjonert for så mange ampere. Det er nok en kortslutning i ledningsnettet eller instrumentet ditt. Ta en titt over ledninger om det er brudd, eller om plasser er svarte av feks dårlig kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 instrumentene går på samme kurs som skiltlysa.. og det pleier det alltid være kortslutning i gamle e28'r.. så skjekk der. pleie rå være rusta i filler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2009 Hei!Har ikke så mye lurt å si om hva som er galt, men som vanlig elektriker, må jeg si at du IKKE må sette i større sikring. Det vil til slutt brenne opp hele ledningsnettet ditt, da kablene ikke er dimensjonert for så mange ampere. Det er nok en kortslutning i ledningsnettet eller instrumentet ditt. Ta en titt over ledninger om det er brudd, eller om plasser er svarte av feks dårlig kontakt Jeg trodde faktisk at sikringen ville gå lenge før overladningen tok knekken på ledningene. ,men da hører jeg på deg. Skal fjerne 25a nesten gang jeg skal besøke bilen! Skal se om jeg får sjekket ledningsnettet. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2009 instrumentene går på samme kurs som skiltlysa.. og det pleier det alltid være kortslutning i gamle e28'r.. så skjekk der. pleie rå være rusta i filler... supertips Du virker ganske så sikker også? Du mener jeg skal fysisk gå over skiltlysene bak, eller ledningene på veien dit? Går det an å kutte ut skiltbelysningen bak? Det hadde jo vært en enkel løsning på problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 sjekk fyisk ved lampene. de er ALLTID ihjælrusta.. og da kortsluter de.. skjedd maaange ganger hos meg. og da er det samme som du sier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 1, 2009 Share Skrevet Desember 1, 2009 Ofte litt kluss med instrumentlysa, mine fungerer heller ikke.. Jeg kom fram til at hodelykt var den beste løsninga på problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonr- Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 Ofte litt kluss med instrumentlysa, mine fungerer heller ikke.. Jeg kom fram til at hodelykt var den beste løsninga på problemet haha! hvem sitter med hodelykt da de kjører bil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå