Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en CTEK XS 7000 lader som jeg prøver å få til å virke med min E61 (520D 2007 mod - Facelift), vil helst bruke sigarettenneruttaket i bagasjerommet (som også er anbefalt), men får feil fra laderen når jeg prøver dette. Lading går greit så lenge bilen er igang, men ikke når kun nøkkel er i eller uten nøkkel i.

Så mitt spørsmål er om sigarettenneruttaket må "aktiveres" på en måte for at bilen skal kunne motta lading?

Takker for svar.

Trond

Skrevet

Gir uttaket strøm når tenning er av? hvis ikke er jo kretsen brutt og du vil ikke kunne lade. En hobby løsning er jo å trekke nye kabler fra sig. uttaket og direkte til batteri med en 10A sikring på kablel. Da mister du beskyttelsen for batteri tømming og du kan som jeg har gjort risikere å stå med tomt batteri fordi du ville ha kald kjøleboks over natta :)

Skrevet

Et bilbatteri leverer ca 12.5-12.8V når bilen er avskrudd. Dette er trolig litt lite for denne laderen. Den ønsker seg nok et sted mellom 13.5 og 14V. Dette går bra så lenge motoren er i gang.

Jeg har en litt annen lader. Den protesterer hvis den får mindre enn 13V (piper), men fungerer ned tll 12V. Da kutter den.

Sjekk specs på laderen i brukermanualen eller på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...