hardrocxsludge Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 Heisann ! Driver og skal bytte over 328 motoren fra en bil jeg har ståendes til min 325 ! Tenkte for å slippe alt tull med å bytte motornettet så kunne jeg jo likesågodt bare bruke det som sitter der og ta med tenningslås og EWS . De to komponentene er det eneste jeg trenger om jeg har forstått riktig ? Og hvordan er det å sette det over i 325, er det plug and play ? Om jeg har sett riktig så er EWS en hvit boks under sparkebrettet ved rattstammen ? Mvh Joakim
Dirty Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 vis du ikke har noe av ews i bilen må du flytte over ringen på tenningslåsen den boksen på rattstammen selve EWS boksen under hanskerummet, alt må jo såkalrt være koblet sammen , og legge opp en kabel til hjernen fra boksen under hanskerommet du må også bytte tenningslås eller flytte over chipen fra nøkkelen fra 328n,
hardrocxsludge Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Skrevet Desember 1, 2009 ja, men hvis det har vært ews i bilen regner jeg med koblingen til ews boksen ligger der ? dette har jeg faktisk ikke sjekket opp så det er jeg usikker på om det er ews på 325 .. hvis ikke får jeg ta drittjobben med å skifte nettet da ! Får jeg har et m50 nett liggendes også ! Men saken er den at jeg er litt usikker på alle kontaktene når det skal settes sammen igjen ! Hvordan er denne jobben med å koble over EWS ? Drittjobb eller ? Takk for raskt svar !
Dirty Skrevet Desember 1, 2009 Skrevet Desember 1, 2009 drittjobb, hehe ligger ikke ews vis det ikke er facelift noe 325 ikke er, du må ha mye mer en bare ledningsnettet for at det skal passe på b25 flytt overalt fra din 325 følere innsug osv så får du mer hester også
hardrocxsludge Skrevet Desember 1, 2009 Forfatter Skrevet Desember 1, 2009 hm . ja for 325 motoren har jeg jo . ingen av dere der ute som vet om et sted der hvor man kan få vite eksagt hvordan motorledningsnettet skal kobles ? altså m50 ledningsnett på 328 motor ?
Fekzen Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Det som är lite lurigt, som du bör tänka på är att du på 328an har Siemens styrsystem och högst troligt har du Bosch styrsystem på 325 motorn. Därmed kan du inte bara flytta över halva systemet för att få det att fungera på ett enkelt sätt utan du måste flytta hela. Så antingen använda allt, givare och så vidare från 325an, eller så försöker du få EWS boxen att fungera. Du kan ju, om du inte vill byta tändningslås, nyckel och så, lägga ring-antennen bakom panenlen med 328 nyckeln fastsatt i den. Så syns den inte och du kan då starta som vanligt med original nyckel. Eller så bygger du något gömt ställe där du har möjlighet att använda 328nyckel också för då startar inte bilen om inte 328 nyckeln sitter i ringantennen = ett bra stöldskydd. Jag har själv gjort precis dethär, men på en 320i där vi satte i en 328i motor och då kopplade vi in dessa saker: * EWS styrbox (sitter i handskfacket) * Radiobox (sitter under ratt pappen) * Ringantenn och det fungerade mycket bra. Men jag har inte kopplingsschema kvar nu tyvärr så minns inte exakt hur det var kopplat. Jag har Bmw WDS dvd'n så kan kolla om det finns nått där. Mvh//A
LianLi Skrevet Desember 2, 2009 Skrevet Desember 2, 2009 Det er egenlig ikke så mye jobb å legge opp de ledningene til EWSII. Din 325 har nok ikke EWSII fra før av. Det er snakk om 4-5 lendinger til sammen, de fleste trekkes fra rattstammen til hanskerommet. En må også fram til motorkontakten i motorommet der du kutter den tynne svart/lilla fargede ledningen og kobler deg på der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå