Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gledelige nyheter på forsiden av Drammens tidene i dag.

"– Dersom vi får ja kan vi trykke på startknappen. En avtale med den verdenskjente motorbanearkitekt, Herman Tilke, gjør at vi kan innarbeide politiske vedtak og krav i en masterplan med design, kostnader og fremdrift for hele prosjektet ferdig i løpet av 3 – 4 måneder. Alt i alt vil byggestart tidligst kunne skje våren 2011, sier en entusiastisk racepark-talsmann."

http://dt.no/article/20091202/NYHET/712029913/1063/NYHET#

Da får vi bare håpe og tro.

Kan vel si jeg tror det ikke før jeg ser det men :P

Skrevet

Ja, det så veldig spennende ut! med cafè, hotell og næringsvirksomhet!

varme i bakken (helårsanlegg) strøm i bakken (så elbiler kan kjøre 24/7)

mye gode forslag, så det hadde vært konge! kanskje et gatebil/bmw treff der en gang i fremtiden også ;)

Skrevet

Et par viktige forutsetninger for at banen skal bli bygget, er jo på plass- jeg tenker da selvfølgelig på at politikerne er interessert i satsingen, og største delen av arealet er eid av personer som har interesse av et slikt anlegg, samtidig som det virker at kapitalen er på plass.. Slik jeg ser det, er dette 3 viktige faktorer som har stoppet utbyggingen på rudskogen (manglende kapital pga finanskrisen) uvillige grunneiere (haugalandet) i tillegg til at folgefonna så vidt jeg har fått med meg sliter litt med politikerne..

Jeg syns slik satsing er konge! Men jeg skulle selvfølgelig ønske at vi kunne få noe litt større enn eikås (gocartbane) og naf glattkjøringsbanen på voss i bergens traktene..

Skrevet
Et par viktige forutsetninger for at banen skal bli bygget, er jo på plass- jeg tenker da selvfølgelig på at politikerne er interessert i satsingen, og største delen av arealet er eid av personer som har interesse av et slikt anlegg, samtidig som det virker at kapitalen er på plass.. Slik jeg ser det, er dette 3 viktige faktorer som har stoppet utbyggingen på rudskogen (manglende kapital pga finanskrisen) uvillige grunneiere (haugalandet) i tillegg til at folgefonna så vidt jeg har fått med meg sliter litt med politikerne..

Jeg syns slik satsing er konge! Men jeg skulle selvfølgelig ønske at vi kunne få noe litt større enn eikås (gocartbane) og naf glattkjøringsbanen på voss i bergens traktene..

AMEN :)

Skrevet

Som jeg sa i søstertråden på BMWCCN-forumet så vil det bli vanskelig å få bygd et baneanlegg på det sentrale østlandet uten at man vil få en storm av klager fra naboer og friluftsfolk. Planene høres også i grenseland ambisiøse ut, men for all del, det hadde vært kjempegromt, og noe man virkelig savner i Norge. Pr. idag har vi kun en relativt stor bane på ACR. Vålerbanen har kommet seg litt, men det er langt igjen til noe fullskala anlegg slik som de finnes mange av i Sverige.

Skrevet

høres utvilsomt bra ut, men blir tvilsomt noe av.

Les innleggene også, det er jo ikke en kjeft av de som bor i nærheten som vil dette

Skrevet
høres utvilsomt bra ut, men blir tvilsomt noe av.

Les innleggene også, det er jo ikke en kjeft av de som bor i nærheten som vil dette

Kan ikke alle oss som er interressert i motorsport opprette et eget fylke, hvor vi er særstilt i forhold til slike besemmelser? Hvor vi faktisk får noe igjen for bilavgiftene våre? Også kjeppjager vi alle dem som ikke vil ha noe sånt..

Jeg forstår ikke hvorfor folk må være så vanskelig? Staten har lov å tvangskjøpe eiendommer til folk for en slikk og ingenting hvis dem skal bygge ut en vei eller noe.. Jeg har vokst opp "vegg i vegg" med en bondegård, hvor det i hele min barndom var sauer på jordet støtt og stadig.. Jeg tror ikke min historie er så veldig spesiell.. Den brekingen ser ikke jeg på som mer irriterende enn litt dekkhvining og turtallsperre innimellom.. Hvis det er støyklager det er snakk om da. Angående friluftsmennesker, så finnes det nok av natur ellers i Norge de kan bevege seg på. Skulle vært pent hvis de friluftsinteresserte i bergen kun hadde en 30sek lang trase å gå på.. Og de må reise 60-70mil for å oppleve "ordentlig" natur..

Det er snakk om å DELE på velferdsgodene.. Selvfølgelig vil jo ikke de andre interessegruppene gi fra seg noe som helst, men sannheten er at de bilinteresserte (hvertfall på vestlandet) ikke har en jævla drit!

Skrevet

+1 til hawkon88.

Men må si meg enig med noen av kommentarene på dt.no, at de burde senke kravene fra formel1-bane til noe litt mindre.

Men om det blir en realitet på noen som helst måte, så hadde det vært helt konge!

Skrevet

På vestlandet er det skikkelig dårlig stelt ja, både med veier man kan kjøre fra seg og motorbaner. Håper virkelig dere får til et par baner der borte i overskuelig framtid.

Vi motorentusiaster burde hatt vår egen interesseorganisasjon og en autoritet ala Californa har i Arnold til fordel for vår lidenskap.

Alle de sunne idrettene, inkl fotball, løping og friluftsliv er fredet i Norge. Dette merket jeg spesielt godt etter jeg sluttet aktivt med fotballen og begynte å reflektere over den epoken. Da bilinteressen kom for alvor fikk jeg virkelig sett hvor enormt heldige idrettslag og spesielt fotballen er.

Vi har så sinnsykt store områder i de norske fjellheimene som man kan boltre seg på. Skal man peke stygt på noen så er det alle de kåte kommunestyrene som har vedtatt hytte og hotellutbygging i fjellheimene. Der er de skydlge! Tvinge vekk det normale dyrelivet, noe som tvinger dyrene ned i lavlandet der det bor folk.

Jeg må også gi en liten stikker til "friluftsfolk" som bor i mer sentralt bebodde strøk at de er sinnsykt (!) prippne på "marka" si og skriker som redde bestemødre (no offence) om det dukker opp et rovdyr eller to. Og gud forby om det skulle være avfall fra en is eller en sjokolade der ute. Da er det avisinnlegg i aviser som tilsier et nytt Chernobyl.

Skrevet
På vestlandet er det skikkelig dårlig stelt ja, både med veier man kan kjøre fra seg og motorbaner. Håper virkelig dere får til et par baner der borte i overskuelig framtid.

Vi motorentusiaster burde hatt vår egen interesseorganisasjon og en autoritet ala Californa har i Arnold til fordel for vår lidenskap.

Alle de sunne idrettene, inkl fotball, løping og friluftsliv er fredet i Norge. Dette merket jeg spesielt godt etter jeg sluttet aktivt med fotballen og begynte å reflektere over den epoken. Da bilinteressen kom for alvor fikk jeg virkelig sett hvor enormt heldige idrettslag og spesielt fotballen er.

Vi har så sinnsykt store områder i de norske fjellheimene som man kan boltre seg på. Skal man peke stygt på noen så er det alle de kåte kommunestyrene som har vedtatt hytte og hotellutbygging i fjellheimene. Der er de skydlge! Tvinge vekk det normale dyrelivet, noe som tvinger dyrene ned i lavlandet der det bor folk.

Jeg må også gi en liten stikker til "friluftsfolk" som bor i mer sentralt bebodde strøk at de er sinnsykt (!) prippne på "marka" si og skriker som redde bestemødre (no offence) om det dukker opp et rovdyr eller to. Og gud forby om det skulle være avfall fra en is eller en sjokolade der ute. Da er det avisinnlegg i aviser som tilsier et nytt Chernobyl.

x2!

Skrevet

Tror det er første gangen både meg oddis OG ikke minst 745ia er forholdsvis enige med hverandre.. :lol:

Uansett, bilinteresse er jo egentlig enn SUNN interesse, så lenge forholdene ligger til rette..

EDIT: Hva med buekorpset i bergen da? Helt jævlig de gangene jeg har vært på liggebesøk (etter fylla atpåtil) hos en kompis i sandviken hvor trommisene ikke har forstått at skrangletoget er forbeholdt natt til 17. mai. Det er MIDT i bybildet.. Rart hvordan folk finner seg i bråk, så lenge det er har med kultur å gjøre..

Skrevet

Hva skjedde egentlig med F1bane-planene på Rudskogen?

Skulle jo bli nordens største osv, men plutselig ble det stille....

Hadde ikke sagt nei til en bane her på sørlandet heller, men er bare 3 timer til rudskogen så lider ikke :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...