Roy Drage Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Etter å ha lest endel på forumet her og byttet litt diverse på bilen skiftet jeg vannpumpe i går kveld og oppdaget at pumpa som satt i motoren var god som ny, den er i svart plast og det finnes ikke antydninger til sprekker og den sitter godt fast på akselen. Prøvde etter beste evne å lufte... Har nå skiftet radiator og radiator lokk, termostat og termostathus, og sist nå vannpumpe. Varmeapparatet fungerer veldi bra, blir fort varmt og godt i bilen men temperaturen ligger mellom streken etter "trivsel" og det røde. Kan se av og til at tempen detter littegrann før den kommer opp igjen, jeg tror det skjer når termostaten åpner. Spørsmålene mine er da: Vil varmeapparatet fungere dersom termostaten ikke åpner? Kan det være føleren som er kokko? (Jeg har m5 speedo i bilen men følerne har samme bestillingsnr hos gs...) Er takknemlig for alle svar! Mvh Roy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Hvis termostaten ikke åpner vil ikke varmeapparatet fungere. Vil blåse all varmen ut av det temmelig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Drage Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 Ok, det var det jeg trodde, så da kan jeg utelukke termostaten. Har kjent litt på radiatorslangene og den som går inn oppe på radiatoren er varm og den som kommer ut nede er kald, kan ikke dette tyde på manglende sirkulasjon i radiator? Har ca 40 minutters kjøring til og fra jobb hver dag og burde ikke bilen ha kokt for lenge siden dersom den virkelig var varm? Hva tror dere om føleren?? Koster 273,- på gs så vurderer og skifte den for å ha gjort det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Nå er jeg på ukjent territorium, men hvis temperaturen er stabilt for høy, kan ikke det tyde på at termostaten bør byttes allikevel, mulig den åpner på for høy temperatur? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Drage Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 Den er nylig byttet og skal åpne på 88 grader alternativet var 92 grader... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet Desember 2, 2009 Share Skrevet Desember 2, 2009 Tjah, da ville jeg prøvd ny føler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 fant du utav dette problemet? Har akkuratt samme problemet på min motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Jeg skiftet føleren på min bil for noen mndr siden. Da var bilen konstant litt for varm. så plutselig på rødt. slo bilen av å på så var den ok igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 jeg har datasprut med egen føler. Og sprutet har samme temp som i dashen. Men jeg begynner å mistenke et radatorlokk. Har uoriginal alu radiator med eget lokk i tillegg til ekspansjonstanken som også har lokk. Men alu radiatoren har lokk som slipper ut trykk på 0.9bar. Mens BMW original lokket på ekspansjonstanken slipper på 2bar. Er det mulig at kjølesystemet ikke får nok trykk? Temperaturen ligger stabilt mellom 94-95grader med 88graders termostat. Ny vannpumpe og termostat, så det fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå