Gå til innhold

525 m50 høy temperatur

Roy Drage
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest endel på forumet her og byttet litt diverse på bilen skiftet jeg vannpumpe i går kveld og oppdaget at pumpa som satt i motoren var god som ny, den er i svart plast og det finnes ikke antydninger til sprekker og den sitter godt fast på akselen.

Prøvde etter beste evne å lufte...

Har nå skiftet radiator og radiator lokk, termostat og termostathus, og sist nå vannpumpe.

Varmeapparatet fungerer veldi bra, blir fort varmt og godt i bilen men temperaturen ligger mellom streken etter "trivsel" og det røde. Kan se av og til at tempen detter littegrann før den kommer opp igjen, jeg tror det skjer når termostaten åpner.

Spørsmålene mine er da:

Vil varmeapparatet fungere dersom termostaten ikke åpner?

Kan det være føleren som er kokko? (Jeg har m5 speedo i bilen men følerne har samme bestillingsnr hos gs...)

Er takknemlig for alle svar!

Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det var det jeg trodde, så da kan jeg utelukke termostaten.

Har kjent litt på radiatorslangene og den som går inn oppe på radiatoren er varm og den som kommer ut nede er kald, kan ikke dette tyde på manglende sirkulasjon i radiator?

Har ca 40 minutters kjøring til og fra jobb hver dag og burde ikke bilen ha kokt for lenge siden dersom den virkelig var varm?

Hva tror dere om føleren??

Koster 273,- på gs så vurderer og skifte den for å ha gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

jeg har datasprut med egen føler. Og sprutet har samme temp som i dashen.

Men jeg begynner å mistenke et radatorlokk. Har uoriginal alu radiator med eget lokk i tillegg til ekspansjonstanken som også har lokk. Men alu radiatoren har lokk som slipper ut trykk på 0.9bar. Mens BMW original lokket på ekspansjonstanken slipper på 2bar. Er det mulig at kjølesystemet ikke får nok trykk?

Temperaturen ligger stabilt mellom 94-95grader med 88graders termostat. Ny vannpumpe og termostat, så det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...