Gå til innhold

registerreim bytte på M40, DIY?

håkon_w
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen en fin DIY for registerreim bytte på M40 motoren? 316 & 318i (sen E30, tidlig E36 og E34 518i)

Jeg har aldri skrudd på register før, så dette må være veldig steg for steg. Må feks må syl. 1 settes i Øvre døpunkt før reima tas av? hvor mye skal jeg stramme strammehjulet?

Hvor lang tid bruker de på dette på et verksted omtrent? motoren er løs og reimdeksel er skrudd av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette selv for en stund siden, var ikke store saken...Fort gjort når du har åpna opp..

Hvor stor slakk en skal ha, husker jeg ikke, men jeg anbefaler deg å få tak i en haynes-bok for e36 på biltema, tar for seg alt som tenkes kan på alle mulige nivå, koster ca 200 spenn. Evt kan du google etter en kopiert pdf-fil på egen virusrisk :)

I boka har du også anbefalte data fra bmw på hvor mye slakk reima skal ha osv. Har den desverre ikke liggende i kr.sand, så kan ikke slå det opp for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den, men ettersom den operasjon er merket med 5\5 skiftenøkler, gruer jeg litt, og det er jo endel som kan gå galt hvis jeg monterer feil.

Jeg skjønner bla. ikke hvorfor jeg skal merke den nye reima, og når jeg strammer strammehjulet, vil ikke toppstykket rotere mer enn bunndelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh, det klarer jeg ikke helt ta igjen...Kan ikke huske at jeg merka noe da jeg bytta...

Men så gjorde jeg/vi dette samtidig med kam, vipper og ventilløfter-skifte og da...blir litt surr i hodet mitt rundt hva vi gjorde hvorfor, hadde med meg juksehjelp ;)

Kanskje noen andre lyse skjeler kan gi ett bedre svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...