Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ny på dette forumet...har hatt bmw i lengre tid,men nå gått til anskaffelse av en 97mod 725tds...og nå oppstått et problem!!!innstrument lys er borte,d som virker utvendig er:nærlys vestre side,fjernlys hørye side,tåkelys høyre side,alt av parklys virker som d skal....elektriske stoler virker ikke....er det lysmodulen som ikke virker??har koblet på data,og d står error på lysmodul kode 190...har byttet denne,men ingen forskjell,spm er om d var rett modul??denne låg oppunder/bak hanskerom...noen som har peiling der ute??? :?

Skrevet

ikke for å virke uforskammet, men jeg regner med du har sjekket alt av sikringer?

Hva har du brukt for å lese feilkoder?

Skrevet

ok.. av erfaring så får man forholdsvis mye mer ut av å bruke skikkelig diagnose i forhold til CarSoft.. så sjekk opp hva som ble brukt og bruk evt. noe bedre.

Mye lettere å prøve å ta det den veien enn å drive å feilsøke uten.

Mulig noen har hatt samme problem så kommer det vel svar etterhver :wink:

Skrevet

Du har nok bytta GM(grunnmodulen) og ikke LCM(lyskontrollmodulen). LCM'en ligger bak høyre sparkepanel i fotbrønnen til passasjerstolen.

Den kan også være bakstykket(den elektriske delen) på tenningslåsen eller bare en kontaktfeil på K-busen.

Sistnevnte var feilen hos meg. Da begynte alt å oppføre seg rart.

Skrevet

K-bus'en er en kommunikasjonsbus som binder sammen speedometeret, radioen, div. moduler ++ Kan lage mye krøll når det er dårlig kontakt på denne.

Men utifra symptomene vil jeg tippe at det er LCM'en. Skjedde alt på en gang og har det regnet/har du vaska bilen i det siste?

Skrevet

oki...skjedde vel egentlig på engang ja....kom og gikk i et par dager og nå helt dødt.....bilen har egentlig ikke blitt brukt så mye i d siste tror jeg...kjøpte den for 3 uker siden...men med et snev av muggel innvendig...så har vel stått fuktigt ja.....takker for svar igjen,har fått igjen trua nå 8)

Skrevet

har hatt den i snart 4 uker må.....status:skiftet tenningskontakt i dag,ingen forandring.....dro til gs i trheim for å få dem til å kode lcm...eneste som skjedde da var at spiller kutta!!!!!!så dem ska ta den inn på tirsdagen på heloperasjon for og finn ut ka som plage kjerra...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...