Gå til innhold

318IS styreenhet (hjerne) finnes forsjellige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, har en 1990 318is m-technik men lurer på få tak i e36 318is motor, har denne samme hjerne? motorene er vell så og si like såvidt jeg vet?

men idioten på høggern skal ha 1000kr får hjernen som jeg mener burde følge vær enkelt motor;)

Skrevet

kan vell føye med at e36 motoren er 1994mod. men heter den opgraderte is motoren som er 1.9 m44b19?

er litt blank på disse 4syl motorene; )

Skrevet

Stort sett samme motor. Noen foskjeller på innsuget og mulig bunnpannen er snudd. bruk ledningsnettet fra e30 motoren din over på e36 motoren så slipper du å kjøpe ny styreenhet...

Skrevet
Stort sett samme motor. Noen foskjeller på innsuget og mulig bunnpannen er snudd. bruk ledningsnettet fra e30 motoren din over på e36 motoren så slipper du å kjøpe ny styreenhet...

vis e36 motoren er m44? passer da lednings nette over?

Skrevet

E30 318is har hjärne "0261 200 175" och E36 har "0261 200 950".

Jag är inte helt säker på vad som skiljer, men det är olika iallafall. Programmen i chipen ser helt olika ut. Tror det är knacksensor på E36an också.

Mvh//A

Skrevet

ville holt meg laaangt unna m44 motorene pga ews 2. har hatt bilen min inne hos merkeverkstedet no i 3 mnd for omprogramering og oppgadering :(

Skrevet

har ein 1994 318is sjølv, og skulle ettermontere senral lås på bilen. da fant eg ut at det finnes minst 4 forskjellige typer el-hjerne pakker til desse bilene

den største forskjellen er kor mange ting som er pressa inn i hver hjerne.

eg har ikkje mindre en 3 boxer bak hanskerommet. og air baghjernen under bak setet (og 1 i kvar dør til el-vindua på cupe, men dette er uvesentlig)

bak hanske rommet er det ein gul, ein grønn og ein svart.

I andre utgaver er det berre gul og svart eventuelt ein brun også.

noen har 2 svarte osv.

så dette må du undersøke grundigt, kjenner folk som har brent seg bra på dette.

Skrevet
ville holt meg laaangt unna m44 motorene pga ews 2. har hatt bilen min inne hos merkeverkstedet no i 3 mnd for omprogramering og oppgadering :(

vet av noen som fixer slikt;p er bare en kabel som skal ha jord lrens på ews 2. syns jeg huske han sa,

Skrevet

vis noen har et koblingsskjema som viser kordan er eg nesten villig te og drepe for og få nevene på det skjemaet. Og vis han fixer d så er m44 yperlig. litt mer umf enklere bygget men ikkje like egnet te turbobygg desverre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...