Gå til innhold

sportskinn, felger, diffbrems + div til e34 ø.k

quattrofrank
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er på jakt etter følgende:

svart sportskinn til e34 sedan

bakdiff med diffbrems (skal brukes på e34 540 med manuell kasse)

17 eller 18" felger med dekk (trenger i utgangspunktet både vinter og sommer dekk) helst delte felger eller orginal felger.

coilovers

kompressor kit til 540

sorte linselys og grøftelys (evt gule)

sorte fram, side og bakblinklys

Evt annet snacks

Ønsker fortrinnsvis å kjøpe fra folk i nærområdet (stavanger) eller på strekningen stavanger-oslo

Kan evt byttes i deler til audi s2 og sport quattro hvis noen på dette forum har interesse for dette :)

Mvh

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kjøpte den røde ja, men det viste seg å være et bomkjøp.

-2cm med dødgang på rattet

-mistenker at bærearmene eller noe annet er slitent foran for det forflytter seg ved brems

-alpina felgene var skeive

-clutchen røyk

-sommer og vinterdekk totalt utslitt

-frontrute ulovlig slitt

-lakken trenger ca 2døgn med pleie

-varmetrådene funker ikke

-vindusviskermekanismen er sliten

-ene el vinduet bak funker dårlig

Alt i alt en ganske skuffendes bil i forhold til forventningene. Eller er jeg kresen?

Slik jeg ser det må jeg bruke ca 20k i deler + masse timer med arbeid for å få den i grei stand.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre. Hadde jeg ikke hatt 535'n hadde jeg kjøpt den selv...

Husker når den ble tatt inn som flyttegods. Var en svensk lege el no som hadde den med. Den var sinnsykt velholdt da. Jeg jobbet på en bensinstasjon da han kom med den. Han var en meget nøye kar, og ville ha spylt den på undersiden for han var redd den var blitt skitten og saltet da han hadde kjørt fra sverige..!

Du trenger ikke lyst skinninteriør da, er vel stoff i denne?

Dødgang på rattet og slitt forstillling er vanlig på e34 med litt km.. Forstilling får du jo fra fcgroton til ca 5000,- komplett med m5 el 750 foringer. Har det på min og det funker greit, men ville heller kjøpt febi bilstein (el orginalt, lemforder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler ikke på at denne har vært fin en gang i tiden, men virker som den har blitt misligholdt de siste årene, jeg sendte en kompis for å hente bilen for meg så man kan vel si jeg kjøpte den usett. Jeg spurte spesifikt om bla dødgang, klunking og dunking o.l og fikk beskjed om at denne var akkurat eu godkjent og thight og fin. Slik jeg ser det er det faktisk rart den har blitt eu godkjent med den forstillinga og den ruta som er i nå. Litt synd å betale 80k for en bil som må påkostes en masse for å bli i den stand man forventer at den skal være. Men med TLC blir nok denne fin, bare synd jeg allerede har et prosjekt jeg må vie tiden min til. Stygt redd for jeg bare må sette den bort på bilverksted (grøss).

Skinn skal jeg ha, men vil ha svart sportskinn :)

Når det gjelder dødgangen; vet ikke om det er styresnekke eller tannstang på denne? Men er det vanlig at også denne er slitt, eller vil det bli eliminert når man bytter styrestagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...