lynyrd Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 2005 530DAT. Problemet begynte med at den høyre side bak fallt sammen. Tenkte da det var en luftbelg som hadde gått hull på. Så bestillte time hos BMW med ny belg. Etter diagnose og 1250 kroner senere fikk jeg beskjed av BMW at bilen var i orden. De fant med andre ord ingen feil. I dag fallt begge belgene sammen. Kompressoren starter ikke. Temperatur ute 0grader og fuktig. Noen som har noe tips til hva dette kan være? Er det tank på denne bil eller er det bare kompressor? Vet at på lastebiler bruker man litt sprit for å fjærne kondens på dette systemet. Er det noen mulighet for dette på bilen? Sist men ikke minst. Hvor sitter sikringen til dette systemet. Finner den ikke. Noen som har tips/erfaringer siden BMW ikke finner noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 mest sansynlig kompressoren som er defekt! er kondens som ødelegger disse! har bytta flere kompressorer på e60/61 har ikke du 05mod? import? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynyrd Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2009 Har en anelse om det ja. men er det ikke mulighet for å hjelpe disse kompressorene med kondens som på andre kompressorsystem. Dette er en 05 import bil ja. Hvor sitter egentlig kompressoren på bilen? Er rette tiden akkurat nå på østlandet for kondens ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 4, 2009 Share Skrevet Desember 4, 2009 Har en anelse om det ja. men er det ikke mulighet for å hjelpe disse kompressorene med kondens som på andre kompressorsystem.Dette er en 05 import bil ja. Hvor sitter egentlig kompressoren på bilen? Er rette tiden akkurat nå på østlandet for kondens ja..... Den sitter plasert høyre hjulhus bak ,tar kun av en plate under høyre fangerhjørnet for å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynyrd Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 Kompressoren pumper og pumper, men ser ikke ut til at det skjer stort. Har fortsatt en anelse om at det er lekasje på luftbelgene, selv om BMW sier at det ikke er det. Kompressoren gikk i ca 1 min uten at avstanden ble noe særlig forandret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skien Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Hei hadde samme problem på min e61 kompressoren gikk lenge uten at den hevet seg så fikk jeg en feilmelding grunnen til at den stopper er den ikke klarer og pumpe nok trykk. Var hos Bmw og feilsøkte og de søkte og fikk dekket alt på garantien men jeg har norsk bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Kompressoren pumper og pumper, men ser ikke ut til at det skjer stort. Har fortsatt en anelse om at det er lekasje på luftbelgene, selv om BMW sier at det ikke er det.Kompressoren gikk i ca 1 min uten at avstanden ble noe særlig forandret. Det er ofte feil med ventilblokka som sitter på kompressoren eller med luftslangene (ikke løs del), hvis pumpa går for lenge kan den kutte ut pgå innebygd varmesikring, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jpse36 Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 har også bytta denne pumpa på en 525d e61. der hadde ett rele hengt seg opp sånn at pumpa sto å gikk helt til pumpa ble ødelagt. å de pumpene var vist solgt ganske mye av på gs-bildeler. så er sikkert ett standard problem på de bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynyrd Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2009 Ja men det jeg ikke skjønner er. Noen ganger er det bare høyre side som kollapser. Andre ganger er det begge sidene. Så kan systemet virke i noen dager. Så når det virker virker jo alt. Må være fuktighet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lynyrd Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2009 Hei hadde samme problem på min e61 kompressoren gikk lenge uten at den hevet seg så fikk jeg en feilmelding grunnen til at den stopper er den ikke klarer og pumpe nok trykk. Var hos Bmw og feilsøkte og de søkte og fikk dekket alt på garantien men jeg har norsk bil Så heldig du var da. Men du sa ikke noe om hva de fant ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bhip Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Har nettopp hatt samme problem - e61, 2004. På kald dag stoppet ikke kompressor. Den gikk i 30-40 minutt før den stoppet. Har sjekket den, den var brent og smeltet. Kjøpte ny, fikk utlevert kompressor og et rele. Skiftet kompressor, men har ikke funnet hvor releet skal settes. Når sikring er skiftet starter kompressor, men den stopper ikke.. Antar feilen ligger i releet og at dette er kjent fra BMW siden jeg fikk med et nytt. Noen som har peiling på hvor dette releet skal skiftes? Det er ikke i sikringsboks hanskerom eller bagasjerommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Januar 7, 2010 Share Skrevet Januar 7, 2010 Rele sitter i bagasjerom , i reservehjulsbrønn mot bakplata , litt til høyre mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bhip Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Sent på kvelden, men jeg måtte ned å sjekke. Må demontere hele bagasjerommet og ta ut dekk + trekk også for å komme til? Eller skal det være synlig i front også? Vi snakker om delen: 61368373700 eller (01 - 12631742690 - Rele (Org))? Må se videre i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bhip Skrevet Januar 8, 2010 Share Skrevet Januar 8, 2010 Siden jeg er underveis i prosessen oppdaterer jeg likegodt status: Har ikke skiftet rele enda. Satte igang kompressoren ved å sette inn 40A sikringen i bagasjerom. Kompressor pumper luft og hever bilen, men stopper ikke når nivået er korrekt. Den gikk i 15 minutter mens jeg kjørte, deretter tok jeg ingen sjanse og nappet ut sikringen igjen. Skifter rele senere i dag, alt står og faller på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 ja... hva ble utfallet av rele skiftet ditt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå