NiclasJønholt Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 Montert 320 i min e30 touring, å klarte å tabbe meg ut med clutchen Må lufte den, vanlig lufting av hydraulisk system, funker IKKE ! Hadde en 92 mod 318 før jeg skiftet til 320 86 mod, noen som har noen gode råd eller tips til lufting av clutch ? Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiclasJønholt Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 Inf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 luft den som du lufter bremser manuelt. Sett skru slavesylinderen i kassa, åpne luftenippelen og få frem væske(pump gjerne litt), lukk nippelen og pump opp trykk med c.pedalen, hold den inne mens en annen åpner luftenippelen og slipper ut luft/væske. (skru igjen nippelen før du slipper pedalen) Dette er en tomanns jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 jepp, en slik slange som brukes når man lufter bremsene, kobles til ventilen på hjulet og på bremsevæske tanken, nselges på biltema og lign da fungerer det med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiclasJønholt Skrevet Desember 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2009 Takk for svar, men har prøvd det meste :/ Å ser ikke ut til å hjelpe , hørt at det er veldig vanskelig, å veldig spesielt på bmw, hørt også at det tillåme har noe med hvordan bilen stor i forhold til jekk, bukk osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 med den slangen som eg beskriver ner deg en en manns jobb, har selv trøblet med det, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 hadde samme problem som deg, fikk ikke trykk, det jeg gjorde var å lufta så jeg kjente litt trykk heeelt innerst på pedalen, å kjørte uten clutch i en times tid, så kom den litt etter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 har ikke vært noe problem på de bilene jeg har gjort det på, er ganske enkelt rett frem..bare husk å ha nok bremsevæske på beholderen, inntaket ligger litt lenger oppe enn det til bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 har ikke vært noe problem på de bilene jeg har gjort det på, er ganske enkelt rett frem..bare husk å ha nok bremsevæske på beholderen, inntaket ligger litt lenger oppe enn det til bremsene. jepp, å om tanke har vært helt tom så hjelper det å bøye bremseveske tanken sånn at det komme bobler fra den slangen som er på sida.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius_e30 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 med den slangen som eg beskriver ner deg en en manns jobb, har selv trøblet med det, går også å gjøre "min" metode med en person også, må bare være litt oppfinnsom;) klarte det alene på min bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 jeg gjør alt sånt alene på mine biler, funker fett, da uten sånne bilrema slanger osv... men rart du ikke får det til da? hmm, har du hatt hele clutchanlegget tomt for væske, da det kan samle seg luft i master'n, det kan være vrient å få ut i blant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjsyse Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 har du byttet slavesylinderet, eventuelt had det nede? Hvis ja: Sikker på at du traff pinnen riktig inni der? For har du bommet på den har den mest sannsynlig poppet ut inni girkassen og du kan bare lufte så mye du vil da Hvis nei: Som flere andre sier her, dra på biltema, kjøp den slangen du kobler til bremseveske beholdern og ventilen på dekket. Du trenger ikke å jekke opp bilen, du strekker bare armen inn til lufteventilen, skrur den litt opp, lar det renne og ikke for mye, med trykk på tømmer du tanken fort, så åpne å lukke, å etterfyll etter som du holder på. Funket fint for meg, Gjorde dette 1 gang i uken i et par mnder pga jeg ikke orket å bytte slavesylinderet tok 10-15 min å fixe når man fikk teknikken på det. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gatebil76 Skrevet Desember 5, 2009 Share Skrevet Desember 5, 2009 åpne luftenippel.. ta deg en røyk og det renner gjennom av seg selv.. hvis ikke så sitt litt trykk på væske beholder for å presse igjennom det som måtte sperre.. men kan jo være at slave sylinder eller clutch sylinder er defekt.. har du pumpet mye på pedal uten væske så ryker tetningene i den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skien Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 Noen ganger så kan det være vanskelig og få luftet men du tar en pumpekanne og løsner skruen på slavesylinderen og pumper væske fra bunnen og opp så skru til før du tar av slangen så blir det bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrmpower Skrevet Desember 6, 2009 Share Skrevet Desember 6, 2009 jeg tok en spansk en engang ta av lokket på bremseveske beholderen, og opne niplen på slavesylynderen, finn en sykkel dekk pumpe, dra inn bremse veske med den, sett pumpa på slavesylynder niplen, og blås ut bremse veska som er inni pumpa, for da blåser du all luft igjennom systemet funker fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå