Gå til innhold

Norges Biltilsyn- Godkjenninger.

hylle
 Share

Anbefalte innlegg

Bare for å komentere litt på det med framfanger, det har vel ikke så mye å gjøre om du kræsjer med noen, men heller om den skulle være dårlig at den faller av i fart.

(Si du ligger i 100kmt og framfangern flyr av, kan være skummelt..)

Mye bra historier her, hadde vært fint å fått hass på de tullingene som tolker regelene på sine egene måter..

Skulle fått et fast regelverk, som folk konkret kunne bygge bil etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å si det sånn, de festene til den fangeren er nok mer solid en det meste annet der ute, og er laget slik at de ikke innebærer noen risiko OM man skulle kræsje. Og såklart ser jeg poenget ditt, men i denne situasjonen var det hele tiden snakk om kollisjonssikkerhet og ikke hvor godt den satt fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater statens vegvesen og alle som jobber der!!!!!!!!

Alle som trimmer bilene sine er idioter som kjører i 200kmt i 60 sona forbi barneskoler.

(Les, spøk)

Generalisering er tull.

Finnes jo mange ålreite folk hos statens vegvesen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
kanskje litt OT her, men. Men en bil som er levert med store motror alternativer i samme kaross som f.eks 316 kontra M3 så er det jo ikke bare bremsene og støtdempere som er forskjellige.

.

Dette stemmer ikke i det hele tatt. Feks er E36 316i og 325i klin like i karrosseri. Er ikke EN eneste forskjell. Det som er forskjellig i understellet er bremser, stabstag foran, fjærer, dempere foran.

M3 har en forsterkningsplate i traversfestet i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han ville nekte deg å kjøre videre pga manglende kvittering på veiskatten er jo ikke noe å klage på, den skal du jo ha med deg i bilen hvis du har betalt for sent, så der hadde han faktisk retten på sin side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Var god historie å lese Oddis! Synd det skal være slik i vårt ganske land..

Skal selv i kontakt med BT til høsten, håper det blir et positivt møte, men regner ikke med det.

Stå på vi trenger en forandring når det gjelder ombygginger her i landet. Vi kan ikke styres av paragrafryttere og ansvarsfraskrivere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Mitt svar fra BT:

Vi har mottatt din søknad om motorbytte i BMW fra 318 til 325. Det du må ha av dokumentasjon er som følger ( se kapittel 7 og 10 i Kjøretøyforskriften - www.lovdata.no ) :

Dokumentasjon på karosserilikhet (alle er ikke like) fra produsent (BMW). Det er ikke tilstrekkelig med utskrift fra delefilm fra en forhandler.

Dokumentsajon fra produsent (BMW) på likheter/ulikheter mellom bilene.

Dokumentasjon fra autorisert merkeverksted på at nødvendige deler er overflyttet til den ombygde bilen.

Kvittering på deler som benyttes.

En annen ting du også skal tenke på er vekt. Du får ikke endre vekten på den ombygde bilen. Hvis tillat akselvekt/totalvekt overskrides etter motorbytte (pgra. Vekten av ny motor/deler), vil ikke ombyggingen la seg godkjenne. Det er ikke tillatt å redusere antall sitteplasser. Ved kontroll skal bilen veies med full tank/full nyttelast.

Dette bør du forsikkre deg om at er ok på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen går til sak på div ombygging, så blir det 100% sikkert stoppet. Dette sa de selv på Tønsberg trafikk stasjon.

Bur i bilen ble klagd inn, nå er det ikke lov mere. :(

Så vi må nok finne oss i at forskjells behandlingen kommer til å fortsette her ( les trafikksasjon) som i sammfunnet ellers. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 76 mod 528. den har originalt m30 motor. lurer på å prøve og godkjenne den med e28 3,5 motor. noen som vet om dette er mulig? e12 m535 hadde også 218 hk

Mvh jørgen M

Din er pre-facelift. E12 535i kom kun som facelift. Med andre ord er det forskjell på karosseriene (og delenr), så no go.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei, har da lest igjennom denne tråden som da har vært svært nyttig for meg, utrolig kjekkt å se hvordan folk reagerer på vegvesenet.

Jeg er eiger av en E30 318IS(89mod) Dette er da slik jeg forstått enkelt og greitt en 325 med 1,8 16v motor :)

Har hatt veldig stor interesse for å bygge en liten turbo på den, og har da faktisk kjøpt meg en liten Garret turbo, ifra en Volvo 740(Vet ikke hva en slik turbo heter vist du vet så si det!), Planene var ikke no store igrunnen, hadde bare tenkt å lade 0,2 elns.

Vist jeg da gjør ett skikklig bygg er det mulig å få dette godkjent vist jeg ikke overskrider hestekreftene til 325?

Må jeg ha papirer fra Bmw forhandler?

Må bilen benkes?

Eller ordner vegvesenet med benking ?

Hvordan skal søknaden min være oppbygd ?¨

Noen som har en søknad som jeg kan se etter :) ?

Mvh Dhamree, hadde vært svært greitt om noen hadde orket å svare på spørsmålene mine! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...