Gå til innhold

Bmw turbo bilførere, og andre trimmere

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Heter vel års kjennemerke, men er jo helt likt :)

Det er ikke alle som kan få dette, for det første må man har registrert firma i brønnøysund.

Og man må ha skraphandler bevilgning.

Og det må ligge til rette i registreringen i brønnøysund hvorfor man skal ha dette.. Som f.eks kjøp og salg av brukt bil.

Har man registrert firma, uten noen form som viser til at du trenger skiltene å prøver å omregulere din bedrift, veit jeg at de kan slå seg vrange.

Holder selv på med dette så veit at det er ikke bare bare..

Å ja kjøreselddel er viktig, er de ikke riktig utfylt eller feil oppnevnt fører osv. så kan de ta skiltene, en annen ting.

Biler som det blir brukt slike skilter på skal også egentlig være firmaet sine biler. Så er det f.eks en kompis som spør om å låne disse kan det by på problemer det og. Men er jo bare å si det er firmaet sin bil, og han er å prøverkjører bilen.. Det har gått flere ganger for meg.

Sist men ikke minst, de skal jo ikke "missbrukes" kjøres med i byen midt på natta er å by på problemer.

Skiltene skal heller ikke stå fastmontert på samme bil over lengere tid.

Bilen skal også være i forskriftsmessig stand

Prisen er ikke så gal, ca 8000kr i året pluss veiavgift.

Da er det med fullkasko som dekker opp til 100.000kr

Det viste jeg ikke, låner slike av jobben støtt og stadig, brukte slike når e30n ikke var eu ok, og brukt slike skilter litt på caben.

men passer på og kun ha en seddel i bilen, om man blar gjennom 10 sedler for og finne den riktige kan man kysse forvel til skilta :P

er det ikke slik om de blir tatt får man dem ikke tilbake?

Skrevet
noen som kan bekrefte? ^^,

Biler som har vært registrert i norge mere enn 10 år så frafaller hk avgift osv. Men du mister nok skiltene, å får en vanelig bot kansje fra politiet

Nå begynner sjela mi og få ro igjen, så jeg kan vel snart få sove.

Hadde nok ikke tatt det så voldsomt tungt, da er det vel igrunn bare små modifiseringer som må til for og få skilta på plass igjen.

vekk med turbo, en adapter fra grenerør til dp, og en orinal styre enhet med dyser lmm osv.

kan vel ikke nekte og gi tilbake fordi om bilen er turbo preppa med ic osv som ligger klart xD

Skrevet

noen som veit kor i norge de har slik bremse benk på bt.?

og en ting til. bare tenker litt høyt. sei hvis man blir stoppet. å får beskjed om å kjøre ned på biltilsynet for effekt måling, og du veit at effekten er en go del høgere en det som er. (no tenker eg på en gammel e30 f.eks) da ville no eg kansje ha nappet av datasprut hjernen å kasta den ut vindue lr noe.. da kan de teknisk sett ikje bevise at bilen har mer hk enn det som er godkjent.. :lol:

Skrevet

Vet man at man har ekstra mye effekt er det like greit å si det, og at du heller aksepterer en avskiltning mot at bilen ikke dras i rulla uten å kunne overvåke motorparameter. Selvfølgelig gjelder dette bare om bilen er mer enn 10 år i Norge, da du ikke kan få strafferettslige etterspill fra Tollvesenet.

Jeg venter spent på førstemann som drar denne målemetoden til retten. Kjøres den pluselig på en NAF rulle, Land & Sea rulle, Dynapack og Rototest vil du få 4 forskjellige effekter. Det kan bli ganske så intressant... Jeg hadde aldri i verden godtatt noe endelig bremsetest fra EN benk. Vet såpass til at en feilkalibrering av motstand på rulla, innprenting av feil diff og girutvekslinger, tempraturendringer og tracktionslip på rulla kan føre til STORE feilmarginer.

Skrevet
noen som veit kor i norge de har slik bremse benk på bt.?

og en ting til. bare tenker litt høyt. sei hvis man blir stoppet. å får beskjed om å kjøre ned på biltilsynet for effekt måling, og du veit at effekten er en go del høgere en det som er. (no tenker eg på en gammel e30 f.eks) da ville no eg kansje ha nappet av datasprut hjernen å kasta den ut vindue lr noe.. da kan de teknisk sett ikje bevise at bilen har mer hk enn det som er godkjent.. :lol:

trondheim har slik benk.

Skrevet

Vi med gamle BMW-turboer er jo ikke veldig mye mer i faresonen enn tidligere. Min er en 86mod, å over 20år gammel. Avgiftskrav kan de komme langt etter.

Avskilting og bot derimot, det ligger nærme når de ser polert turbo..

Skrevet

Men er da ikke mange timene og pælme i en annen motor i e30 for og vise den, for så og bytte tilbake.

Blir som før i tiden, da man byttet vekk de avkappede fjærene bare for godkjenning :P

Skrevet

altså, blir man tatt for trimming, kan du miste bruksfradraget. og det vil si at biler over 10 år og kan få avgiftskrav! 100% + straffegebyr!

Skrevet

Om du blir stoppa og dem mener bilen er trimmet så tauer dem bilen til BT og måler effekt .Hjelper lite att orginal motoren står hjemme da :arrow:

Skrevet
Om du blir stoppa og dem mener bilen er trimmet så tauer dem bilen til BT og måler effekt .Hjelper lite att orginal motoren står hjemme da :arrow:

Ja, så tar dem skilta pga trimming, dagen etter viser du den med orginal hk, neste er du ute og crusier trimma bil igjen ;D

kan takle en bot, men ikke flere 100k i avgit, glad jeg valgte og bygge på en gammel bil, e30 er uansett den mest geniale bilen bmw har laget etter min mening.

det oser råskinn av e30 m3 for de som er heldige og har råd til det :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...