Gå til innhold

Bmw turbo bilførere, og andre trimmere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nåja, jeg sliter litt mer. Jeg antar det ikke er lov med EVO breddinger og/eller hydraulisk håndbrekk. Bilen min ville aldri kommet igjennom en teknisk uansett om den hadde hatt en 318 motor eller ei..

M

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
altså, blir man tatt for trimming, kan du miste bruksfradraget. og det vil si at biler over 10 år og kan få avgiftskrav! 100% + straffegebyr!

Kan du vise til noe sted det står?

Kan ikke vise til noe sted gitt. men veit at den praksisen er veeeeldig liten.

Hvis jeg ikke husker feil, var det en i en S13 som kjørte fra politihelikopter osv. Da brukte dem den regelen. Han fikk hele regningen på seg selv som person, og da følger ikke den avgiften bilen. Så han var tvunget til å betale den avgiften uansett hva han gjorde med bilen. Tror det var snakk om 100.000 i avgift + et straffegebyr på 30.000

Etter å ha sjekket litt nå, Så ser det ut som det er en forskjell på norsk bil før 96 og nye biler og importete biler etter 96. Da 96 reglene ikke har tilbakevirkende kraft, så vil alle norske biler før 96 slippe unna, men er man som sagt riktig uheldig med en litt nyere bil, så kan man miste retten til bruksfradrag.

Slik jeg har forstått det hvertfall.

Men på en annen side, hvis de tillater ca 12-15% i effektavvik. Kan man da få godkjent 15% og få det skrivd inn i vognkort?, for så å godkjenne nye 15%? :P

men hvis de tillater en 12-15% behøver jeg ikke bekymre meg noe særlig før jeg runder en 350-360 hk da :D

Skrevet
altså, blir man tatt for trimming, kan du miste bruksfradraget. og det vil si at biler over 10 år og kan få avgiftskrav! 100% + straffegebyr!

Kan du vise til noe sted det står?

Kan ikke vise til noe sted gitt. men veit at den praksisen er veeeeldig liten.

Hvis jeg ikke husker feil, var det en i en S13 som kjørte fra politihelikopter osv. Da brukte dem den regelen. Han fikk hele regningen på seg selv som person, og da følger ikke den avgiften bilen. Så han var tvunget til å betale den avgiften uansett hva han gjorde med bilen. Tror det var snakk om 100.000 i avgift + et straffegebyr på 30.000

Etter å ha sjekket litt nå, Så ser det ut som det er en forskjell på norsk bil før 96 og nye biler og importete biler etter 96. Da 96 reglene ikke har tilbakevirkende kraft, så vil alle norske biler før 96 slippe unna, men er man som sagt riktig uheldig med en litt nyere bil, så kan man miste retten til bruksfradrag.

Slik jeg har forstått det hvertfall.

Men på en annen side, hvis de tillater ca 12-15% i effektavvik. Kan man da få godkjent 15% og få det skrivd inn i vognkort?, for så å godkjenne nye 15%? :P

men hvis de tillater en 12-15% behøver jeg ikke bekymre meg noe særlig før jeg runder en 350-360 hk da :D

godt sagt ;)

Skrevet

Jeg dreiv å leste gjennom lovverket her for litt siden. Og det med biler importert og registrert før og etter -96 er veldig mye omtalt. Litt av greia her er at reglene dems motsier seg selv, så det kan nok bli en fin diskusjon utover det.

Og selv om bilen har vært i norge i over 10 år, så har de mulighet til å gi deg en "skjønsmessig" bot.. Men det står ikke noe om hvor stor denne kan bli.

Skrevet

ja, de er akkuratt de, dei motseier seg sjølv !!

går ikkje ann å bli klok på dette.

Dei vill oppnå ett eller ana, men kan ikkje sei/ forklare kva dei vill eller ikkje vill.

Så å bli klok på dette ?? :o NEI

får bare vente å sjå kva som skjer...... :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...