-PAA- Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Hei! Etter å ha lånt bort bilen min til min kjære bror fikk jeg den tilbake med ca 25% bensin på tanken(full tank). Kjørte ca en uke uten problemer før bilen ikke ville starte igjen. Etter å ha hatt bilen inne hos Trondsen bil (BMW) sitter jeg med et pristilbud på ca 65000 (God jul!). De vil bytte Dieselpumpe, pumpe og nivåføler i tank og alle dysene. Lokalt verksted mener det kan være nok å bytte kun dieselpumpa og dermed komme unna med halve prisen. Syntes det er drøyt å koste 65k på en bil som kanskje er verdt 90k. Noen som har erfaring med å kjøpe brukte/overhalte pumper? Trenger jeg å bytte dysene? Noen som har erfaring med Dieselgrossisten AS, som har veldig billige deler kontra original? Kan nevne at det er funnet mye metallspon i tank og dieselfilter. Rimelig kjip situasjon så alle tilbakemeldinger mottas med takk!
^th0mas^ Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Trondsen (og sikkert andre verksteder) har helt latterlige priser. Over 1000 kr timen for å ha bilen på verksted er helt latterlig. Fortjenesten må være latterlig stor. Kanskje litt off-topic, men føler med deg.
Superbeetle Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Vet det ikke er hva du vil høre, men hvorfor kjørte du en uke slik? Lå vel i kortene at dette ikke var noe bra...
karsten Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Ikke den beste jul gaven... hadde levert regninga til min "kjære" bror og sakt god jul til han. seriøst.
-PAA- Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 Vet det ikke er hva du vil høre, men hvorfor kjørte du en uke slik? Lå vel i kortene at dette ikke var noe bra... Visste selvfølgelig ikke at han hadde fyllt bensin på den. Han visste det ikke selv heller. Ble konstatert på verksted etter havari at det var bensin på tanken. Kommer nok aldri til å låne bort bilen mer. Blir i såfall med hengelås på tanklokket
-PAA- Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Ser ut til å kunne skaffe fabrikkoverhalt pumpe til en grei pris. Noen som har en formening om hvor mye skade dysene kan ha tatt av dette og om det er nødvendig å bytte dem?
benger Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Ny pumpe, filter, og hell dyserens på tanken=) Kanskje du er heldig.
Arotished Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 www.getbwmparts.com Bavaria skulle ha 5000kr for en ny bensinpumpe til min M5, men kostet 300 dollar på www.getbmwparts.com. Må jo plusse på frakt og toll men er uansett halv pris. Norge har BLODPRISER på bildeler.
Bushnell Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 du har ikke kasko da? en på jobben kjørte xc 90'en sin til den stoppa på bensin.. det kosta vel 90000 å fikse men det dekka forsikringsselskapet og han betalte 4000 kr i egenandel.. regner med att han mista bonus og men
-PAA- Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Skrevet Januar 18, 2010 Fikk Bimmern tilbake på veien tilslutt! Regninga kom på ca 30k med fabrikkoverhalt dieselpumpe fra Dieselgrossisten. Denne pumpa koster under halvparten av en ny og har 2års garanti. Funker fint så langt (bank i bordet!) Denne type skade dekkes av kaskoforsikring, selv om alle bilverksteder jeg var i kontakt med påstod at det ikke var noe håp hos Gjensidige, men graden av uaktsomhet vurderes i slike tilfeller. For min del ble det billigere å ta det utenom forsikring pga høy egenandel og bonustap.
rust Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Det var godt å høre! Kan ikke tenke meg at broren din får låne bil av deg i den nærmeste framtid Et lite tips; kjør innom Avis, Hertz, Budget eller et annet utleiefirma og hør om de ikke har noen diesel-klistermerker å avse Det ser slettes ikke smart ut, men det kan spare deg for mange penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå