Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den første til å innrømme at bilelektronikk er ikke min greie overhodet.

Men, nå har jeg altså fått en feil på mitt venstre nærlys. Det er snakk om xenon selvfølgelig.

Det som skjer er at når jeg starter bilen så lyser begge lampene, etter ca 2-3 min så slukker venstre nærlys uten mål og mening. hvis jeg vrir om bryteren og slukker begge og skrur de på igjen 1 min etter så lyser venstre igjen. så slukker det etter ca 2-3 min igjen. noen som vet hva som evt kan være feil?

Trenger sårt hjelp, så jeg slipper å få et verksted til å se på det. er bare en unødvendig utgift.

Skrevet

Dette har vært en gjenganger. Det kan være flere ting som gir samme symptomer. En ting kan være Tenner som koster 1500kr. En annen ting kan være Xenon-kontrollmodul, som koster over 3000kr. Eller det kan rett og slett være Xenon-pærene som koster 1000kr stk. Eller så kan det være selve lysmodulen.

På Autodata sine buletinger, så står det nevnt at det kan komme at at lavspenningsledningene ligger for nært høgspenningskretsene.

Jeg har akkurat samme feil og har prøvd alt. Ingen ting fungerer!

Min siste utvei er å få ny lysmodul, men den koster skjorta og må programmeres av BMW-verksted :-s

Du får prøve deg fram! Lykke til!

RS

Jeg er den første til å innrømme at bilelektronikk er ikke min greie overhodet.

Men, nå har jeg altså fått en feil på mitt venstre nærlys. Det er snakk om xenon selvfølgelig.

Det som skjer er at når jeg starter bilen så lyser begge lampene, etter ca 2-3 min så slukker venstre nærlys uten mål og mening. hvis jeg vrir om bryteren og slukker begge og skrur de på igjen 1 min etter så lyser venstre igjen. så slukker det etter ca 2-3 min igjen. noen som vet hva som evt kan være feil?

Trenger sårt hjelp, så jeg slipper å få et verksted til å se på det. er bare en unødvendig utgift.

Skrevet

Det er ikke tenneren! Da tenner ikke lyset i det hele tatt eller veldig sporadisk. Høres mere ut som et problem med ballaster eller lys-modul og ballasteren har vært en gjenganger. Nå ser jeg at bilen din er fra 00 og det kan godt tenkes at lyspærene er utslitt, så kjøpt deg to nye pærer på internett til lavere pris enn orginale.

Skrevet

Veldig spesielt, men idag lyste den hele veien Kløfta --> Disenå ( ca 4 mil ).... får se hvordan det går på vei hjem før jeg bestiller pærer :P

Skrevet

Hvor får man tak i disse pærene relativt billig? syntes 1000,- for ei jævla pære var litt i drøyeste laget :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...