Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjører med litt lite gass på rundt 1700-2200omd så kommer det en kraftig durelyd fra automat kassa (tror iallefall det er det kommer fra), men gir jeg da et lite nøkk på gassen så går duringen bort fordi han girer ned. Har noen erfaringer med dette? Er en 03mod 320D

Skrevet

det er en annen post om dette,,og minnes jeg rett ble problemet løst etter en oljeskift og oppdatering av programvaren på girkassen..bare å bruke søkefunksjonen :wink:

Skrevet

Det har vært flere tråder om dette og sånn oppsummert er det vel ingen som har funnet ut hva det er. Jeg hadde samme symptom og prøvde selv et oljeskift. Pga jeg ikke hadde mulighet å flushe automtkassen for å tømme den helt for gammel olje, så fikk jeg inn kun noe mellom 4 og 5liter av 9liter.

Uansett ble automatkassen merkbar bedre i en periode, men så kom de samme symptomene tilbake etter ca. 1-2mnd.

Da kan jeg anbefale deg at du satser på en full olje og filterbytte på autorisert verksted. Filteret koster ca. 900kr og oljen koster ca. 130kr literen. Flushing krever et sted mellom 13-15liter. Worst case er 4000kr med olje, filter og arbeid.

Lykke til og meld gjerne tilbake med resultatet!

RS

Når jeg kjører med litt lite gass på rundt 1700-2200omd så kommer det en kraftig durelyd fra automat kassa (tror iallefall det er det kommer fra), men gir jeg da et lite nøkk på gassen så går duringen bort fordi han girer ned. Har noen erfaringer med dette? Er en 03mod 320D
Skrevet

Takker for svar. Bilen min ble importert etter 80t KM og nå har den gått 120t KM, vet ikke om det er gjort noe med kassa i det hele tatt så det er vel mulig kanskje på tide med bytte. Skal høre med Schmiedmann hvor mye dem tar for jobben.

Skrevet

Schmiedmann skulle ha 3000kr for bytting av olje og filter, men dem sa at det ikke var nødvendig før 200t Km og trodde at duringen kunne komme av lite oljenivå. Har kikket på over det jeg kan på kassa å ser ingen tegn til lekasje.

Skrevet

Finn det et annet verksted. Høres nesten som om at de ikke gidder å gjøre jobben. BMW selv anbefaler nå selv skifte ved 150000km. Er bilen gått mindre enn 150' km og har ingen problemer, så vent til du har kjørt distansen. Er bilen gått mindre enn 150' km og man har noe rare ulyder, så anbefales det sterk å få jobben gjort.

Lykke til!

RS

Schmiedmann skulle ha 3000kr for bytting av olje og filter, men dem sa at det ikke var nødvendig før 200t Km og trodde at duringen kunne komme av lite oljenivå. Har kikket på over det jeg kan på kassa å ser ingen tegn til lekasje.
Skrevet

Hadde samme problem med min -03 320dat. Det var konverteren så tulla, kom og gikk hele tiden. Fikk bytta konverteren, og da var alt ok. Holdt på og bli crazy i slutten!!!!

mvh

KH

Skrevet

Regner med at det kosta over 20000kr den jobben :-s

RS

Hadde samme problem med min -03 320dat. Det var konverteren så tulla, kom og gikk hele tiden. Fikk bytta konverteren, og da var alt ok. Holdt på og bli crazy i slutten!!!!

mvh

KH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...