mudbug Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Jeg observerte at det kom litt spor av oljen mellom akseltetning ring nr. 4 og nr. 8. Må jeg bytte nr. 4, ellers kan jeg leve med litt svetting. Er det stor jobb å bytte de?? Takk for svar.
dr.felix Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 jeg byttet min netopp. du må ned med bakre girkasseoppheng, mulig du må ned med mellomaksel-> også da bakre del av eksos. men da er det bare å skru ut skruene på braketten (1) å trekke den rett ut. deretter må du løsne mutteren (7). da er de bare å kakke ut akslingen forsiktig. så bytter du nr.4 og 5 for å være sikker på at den ikke vil lekke etterpå, før du setter sammen delene igjen. det eneste du må være obs på er at du ikke trekker ut akslingen som blir stående igjen i kassen. gjør du det er helvette løs. da må du ned med alt. (tro meg, jeg greide det) så jeg anbefaler at bilen står i park, og at du trekker av braketten sakte for å prøve å forhindre at dette skjer.
mudbug Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 lekker du mye oljen før skifting?. Da du tok ut bakre, var det mye oljen som ran ut??? jeg flusher nettopp kassen.
mudbug Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Se ut som det er stor jobb. Jeg har ikke tilgang til løftebukk.
dr.felix Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 da er det nok best å vente til du må skiftetettningen.
mudbug Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Jeg har vært på verstedet, sa de at det kom litt fuktig av oljen spor pga aksling bevegelsen. Det var normalt. Hvis det drypet oljen, så var det lekket. Jeg pustet lett ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå