Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg hadde vært på en kort kjøretur idag (med litt frisk kjøring) så veltet det damp ut fra bakkant av motoren. Har sett etter lekasjer både med motoren av og på, men finner ingenting. Går det noen flere kjøleslanger i bakant av motoren en de som går inn til varmeapparatet/webasto?

Kan ikke se at det har minket noe kjøleveske i beholderen heller, så skjønner ikke helt hvor dette vannet kan komme fra.

Det dryppet tydlig væske fra plata under motoren etter parkering også.

Noen som har noen tips om hva dette kan være, eller har vært borti noe lignende?

Skal ned med plata i morgen når det blir litt bedre lys ute.

Bilen det gjelder er en 01 530dat (m57)

Takker for svar :D

Mvh

Lars Erik

Skrevet

Etter en lang og kald dag med feilsøking så kan det se ut som jeg har en diesel-lekasje et sted.

Mest sansynlig er det oppe ved dysene et sted, men klarer ikke å lokalisere noe før jeg evt tar av innsuget.

Er det kun stålrør etter dieselpumpa eller der det flexirør der også?

Forbruksmåleren viser 0,91 l/m, men jeg har kjørt 230km etter siste tankfylling og nåla nærmer seg 30l-merke. Så her går det tydeligvis mye diesel :(

Noen som har vært borti noe lignende, eller vet om noen svakheter?

Skrevet

Hei

Takker for alle svar :) Blir ikke gjort noe før over helgen da julehandelen kaller :D Så da får gode gamle A4 duge imens :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Ble det noe ordning på lekkasjen?

Har hatt noe diesel-lukt selv, og etter en rask titt så jeg en slange med litt fukt rundt seg, antakelig returen... ;-)

Skrevet

Var på GS og skulle handle litt deler, og sammtidig benyttet jeg annledningen til og spørre de bak disken om hva som er eventuelle sykdommer osv, hva slags deler utenom slitedeler de selger mye av.

Da nevnte han morkne/sprukne diesel slanger og rør.

Jeg har lik motor, av og til merker jeg en svak lukt. Om du kunne dele dine funn med oss, ville det vært veldig snilt. Det gir oss andre noe og gå ut i fra.

Skrevet

Hei

Her har det skjedd lite siden sist. Temperaturen har lagt rundt -20 siden bmw'en ble parkert, så det har ikke vært fristende å skru på noe som helst.hehe.

Kommer tilbake såfort jeg finner ut ting :D Blir vel ikke så lenge til da jeg begynner å bli lei av kjøre i trang A4 med kjerring å unger.

Lars Erik

• 4 weeks later...
Skrevet

Her kommer litt oppdatering :)

Har iværtfall funnet ut at det ikke er returen som lekker, så da må jeg av med innsuget for å finne ut mer.

Lurer på om det går bra å sette på luft-trykk inn på der jeg har ringet rundt for å finne lekasje, eller kan det skade dysene?

lr543ncyva3oemyhz1ou.png

Skrevet

Det er jo bare å starte opp bilen og se etter lekasje av diesel når du har plukket av innsuget.pass på at det ikke ligger noen løse ting rundt innsugskanalene som kan forsvinne inn når motoren startes.

Skrevet

Tenkte på det jeg å , men vil motoren gå skikkelig da? Med tanke på at den ikke får registrert hvor mye luft den får. Vil det eventuelt dukke opp diverse feilkoder fra sensorer som sitter i innsuget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...