Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg endelig fått skrudd litt på bilen idag :D Har skrudd av innsuget og det er veldig vått rundt rundt rørene som går til dyse 1 og 2 (fra torpedovegg) så jeg satser på at det er her lekkasjen er.

Men jeg har støtt på et annet problem med bytte av glødeplugger. Gikk greit å skru de ut men når jeg skulle sette de inn igjen så er det tre stykker som slo seg vrang. får såvidt gløde-spissen ned i hullet , med har klart å slå de nedover til gjengene er nesten nede, men ikke fa.. om de vil skru seg ned. Gjengene ser fine ut også.

Noen som har gode råd? [-o<

En annen ting er at ene flapsen på innsuget var på god vei til å løsne. Hang såvidt i en skrue, men begge skruene var der heldigvis enda :)

Noen som vet pris på disse flapsene?

Edit:

Fant ut at det er glødepluggene som er problemet. En glødeplugg passet fint mens en annen ikke går nedi samme hull. Akkurat som det er litt større diameter.

Mvh Lars Erik

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg byttet dyserør nr 2 fra torpedovegg å skrudd samme alt igjen, så nå ser det ut til at det er tett igjen :D Når man studerte konen på dyserøret så så man at den hadde sittet skeivt på, å antagligvis ikke vært 100% tett.

Dieselvegard: Hvordan så innsuget ditt ut når du fikk det av? Hele akslingen på ene spjeldet mitt var knukket av der skruen går igjennom. Jeg fikk takk i et nytt innsug til halv pris, så da satser jeg på at spjeldene holder et par hundre til :)

Lars Erik

• 4 months later...
  • 1 month later...
Skrevet
Da har jeg byttet dyserør nr 2 fra torpedovegg å skrudd samme alt igjen, så nå ser det ut til at det er tett igjen :D Når man studerte konen på dyserøret så så man at den hadde sittet skeivt på, å antagligvis ikke vært 100% tett.

Dieselvegard: Hvordan så innsuget ditt ut når du fikk det av? Hele akslingen på ene spjeldet mitt var knukket av der skruen går igjennom. Jeg fikk takk i et nytt innsug til halv pris, så da satser jeg på at spjeldene holder et par hundre til :)

Lars Erik

Litt sent svar, men jeg hadde ikke flapser i det hele tatt :) Innsuget var forøvrig stappfullt av svart seigt sotfaenskap. Fikk ut en god del med brake-clean og fingeren. Bilen gikk merkbart bedre etter at dette var gjort. Koblet i samme slengen av slangen til AGRventilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...